HTML

Autóbuziságom története

Vélemények, tapasztalatok, érzések, emlékek, azaz közös életünk, enyém és az autóké. Az írások szubjektívek lehetnek, az én személyes véleményemet, tapasztalataimat írom le bennük (ez alól kivétel a konkrét tényeket állító cikk, ott ellenőrzött dolgokat írok csak le)

Friss topikok

  • Ződ2000: A blog tök jó, de ha megengeded tennék 1-2 javaslatot (ha zavar úgyis ki tudod törölni), Először ... (2015.09.15. 21:55) Sírig tartó szerelem?
  • Pipi: sanszos, hogy én voltam, de irreálisan sokat kértél érte sajnos (2013.12.30. 22:24) Requiem egy álomért
  • BobaNorbi: Hát ebben sok igazság van. Fantáziátlanság volt a köbön, de az Escort tényleg klassz, én is szemez... (2013.12.08. 14:10) Jajj, az a borzalmas tíz év
  • BobaNorbi: jól megcsináltuk akkor :D Az XC70 nagyon szép *.* (2013.11.24. 14:53) A márkanáci
  • BobaNorbi: Jaj de nevettem a volvós résznél, majdnem a torkomon akadt a kaja xD (2013.11.19. 19:34) Az elit

Címkék

1.5 (1) 1.6 (1) 1000 (1) 120 (2) 126 (2) 1300 (1) 16V (1) 2.0 (2) 2000 (1) 21011 (1) 2141 (1) 33 (1) 3s-ge (2) 5 (1) 605 (1) 80 (1) 800 (1) 9 (1) 90 (1) adatok (1) akku (1) aleko (4) alex (1) alfa (1) állapot (1) alto (1) astra (1) átverés (1) audi (2) auto (1) autó (2) autóbuzi (1) autóépítés (1) automata (1) autópálya (1) autósiskola (1) autószerelés (1) autószerelő (4) autóverseny (1) autóversenyző (1) bácsi (1) bajnok (1) baleset (3) béla (2) benz (1) benzin (2) biztonság (1) bmw (6) borzalom (1) buick (1) bukócső (1) bukólámpa (1) buktató (1) buli (1) cabrio (1) celica (7) chituning (1) corolla (1) crash (2) croma (1) csattanás (1) csonka (2) daewoo (1) daihatsu (1) dellorto (1) direkt (1) dízel (2) e30 (1) efi (1) éjjel (1) eladó (1) élmény (1) első (1) emlékek (1) építés (1) escort (2) extra (1) extrák (1) f (1) fa (1) favorit (1) fékbetét (1) fényező (1) Fiat (2) fiat (1) fiesta (1) fogyasztás (3) ford (3) frt (1) full (1) furgon (1) fűtő (2) futómű (1) gáz (1) golf (1) gt (1) gyuri (1) használ (1) haszonjármű (1) helyszínelés (1) hengerfej (2) hiba (3) hijet (1) (1) hungaroring (1) ignis (1) intro (1) iskola (1) ittas (1) ityu (1) játék (1) javítás (1) józan (1) judy (1) kadett (1) kalapács (1) kamu (1) karburátor (1) kényelmes (1) keverék (1) kis (2) kisautó (1) kisbusz (2) kisteher (1) kizashi (1) koccanás (1) kompresszor (1) kurva (1) lada (3) lexus (1) limuzin (1) lopás (2) lpg (1) mágnes (1) marci (1) marco (1) márkaszerviz (1) maruti (2) matchbox (1) matiz (1) megbízható (1) megbízhatóság (1) mercedes (3) michelisz (1) miert (1) miskolc (1) model (1) moon roof (1) mosás (1) moszkvics (1) motor (1) motorcsere (2) motorsport (1) műhely (2) múlt (1) munkahely (1) narancs (1) nepper (1) nero (1) nitro (1) norbert (1) norbi (2) Öcsi (1) omlás (3) önindító (1) opel (3) orosz (1) összerakás (1) pajszer (1) passat (1) peugeot (1) piszkor (1) pityu (1) Polski (2) polszki (2) pony (1) prémium (2) punto (1) rali (1) rally (2) rallye (1) régi (1) renault (1) Renault (1) rendőr (1) részeg (1) riasztó (1) ricsi (1) riviera (1) romeo (1) samara (1) samurai (1) sedan (1) skoda (3) sofőr (1) sportautó (1) sportgyertya (1) sportkipufogó (1) sportos (1) st (1) strici (1) subaru (1) suli (1) sün (2) suv (1) suzuki (2) swift (2) szállítás (1) szappanos (1) szappantartó (1) szedán (1) szerelem (4) szerelés (1) szerelő (1) szerviz (3) szilveszter (1) szlalom (1) szoci (1) szovjet (1) szűrő (1) tábla (1) tabletta (1) takarékos (1) tanuló (1) teljesítmény (1) típusok (1) tolvaj (1) tóni (1) törés (1) toyota (3) trabant (1) transporter (2) tuning (1) túraautó (1) turbó (1) új (1) vágó (1) váltó (1) vásárlás (3) vb (1) vectra (1) verseny (2) versenyautó (1) vezérműtengely (1) vezetés (1) vezetési (1) világbajnokság (1) vitara (1) vizsga (1) vizsgabiztos (1) volkswagen (1) volvo (1) vw (1) VW (1) wagon r+ (1) wartburg (1) weber (1) wtcc (1) zenekar (1) zengő (1) zetec (1) zoli (1) zsiguli (4) Címkefelhő

2012.08.19. 22:52 Pipi

Toyota F-Model

toyota-model-f-06.jpg_700x467

Azért akármekkora egy szemétdomb volt, a Daihatsu összetörése alapjába véve megrengette a családi kasszát, nem volt tartalék másik autó vásárlására. Itt nagyon ki lettünk húzva a szarból, apám egyik ismerőse ( a barát nagyon erős túlzás lenne rá ) egy elég komoly összeggel dobta meg a családot (nem kölcsön, ajándékba), hogy hallotta, mi történt, vegyen valami autót. Azért a fater sem teljesen hülye, nem akarta még egyszer egy ilyen szappantartó rettenetet, elkezdett hát nézelődni valmai tisztességesebb, de hat személyt minimum elszállító jármű után, ami nem utolsósorben befér a kapun. Nem sok dolog van, ami közös bennünk autóügyileg, talán összesen kettő. Nem szeretjük a dízelt (érdemei vitathatatlansága mellett) és nem szeretjük a francia autókat. Itt még mindig elég komoly felhozatallal lehetett szembenézni, de a maximum szélesség bizony gátat szabott. Így került képbe a Toyota F-Model (a kép szintén csak illusztráció, de kell lennie fotónak, keresgélek majd). Ezt az autót hivatalosan sose árulták itthon, és Németországban sem a legelterjedtebb típus. Szóval úgy tíz szerelőből kilenc hülyén néz rád, ha közlöd, milyen autód van. Viszont ez legalább erőteljesen autószerű volt. 

Két literes oldalt vezérelt láncos motor hajtotta egy nagyon jól áttételezett váltón át a hátsó kerekeket. Elég jól ment, az étvágya cserébe szintén elég jó volt, a tíz liter mindig lecsúszott neki. De ezért cserébe kaptunk egy teljes értékű nyolc személyes utasteret, külön hátsó fűtést, első tetőablakot, hátul egy kb egy négyzetméteres teljesen nyitható üveg napfénytetőt (hivatalosan Moon Roof, ez volt mindenki kedvence benne), még három üléssorral is tisztességes csomagtartót, egyszóval egy kényelmes utazóautót. Ez kisbusz volt, nem teherautó ülésekkel felszerelve. A két hátsó üléssort egybe ledöntve és összehúzva egy kb 2x2 méteres egybefüggő teljesen vízszintes ágyat kaptunk. Nálunk nagy volt a család, de egy pár kényelmesen alhatott volna benne.

Lehetett vele messzire is menni, a motorban bőven volt tartalék,  egyszer fater meghajtotta autópályán, 140ig kifejezetten kellemes, aztán elkezdi dobálni a szél, mert azért ez se alacsony, 155-nél tovább nem mentünk vele, de a motor bírná, csak ott már ijesztő tényleg a dobálás.

Ennek az autónak a nagy buktatója a ritkasága volt. Egy egyszerű fékmunkahengert a márkaszervízen keresztül kellett rendelni hozzá, semmit nem lehetett szinte kapni itthon bele. A hátsó lámpa egy fával való találkozáskor megsérült. Sose lett kicserélve, a gyári búra áráért kaptunk volna egy fél autót. Volt rajta lakatosmunka (úgy-ahogy meg lett csinálva), rengeteg apró javítás nem kevésszer. Voltak vele bajok, de azért alapvetően nem volt egy rossz autó. Amikor 2007-ben végre lett jogsim, ezt vezettem először, tényleg kellemes volt. Kicsit kuszák az emlékeim, talán 2003-ban vettük és talán 2010 elején adtuk el, a lényeg, hogy azért sokáig megvolt. 

Az utolsó két hónap kínszenvedés volt vele. Addigra már autószerelőként dolgoztam és próbáltuk helyretenni a főnökömmel. Minden alkatrész után rohangálni kellett, de úgy tűnt, hengerfejes. Szerencsére egy oldalvezérelt motornál ez nem olyan nagy ügy, levettem a hengerfejet, lesíkoltattam, nyomáspróbáztattam, összeraktam. Ugyanúgy nyomta a vizet  veszettül. Nem szedtük szét már többet, szinte száz százalék, hogy blokkrepedt. Egy huszonéves japán kisbuszmotor nem tartozik a nagyon drága dolgok közé. Csak éppen ez a motor itthon ismeretlen volt. Minden létező Toyotabontót felhívtam 100 kilométeres körzetben, túrtuk a netet, egyszerűen semmit, még utalást se találtunk sehol arra, hogy foglalkoztak volna ilyennel. Tudtam, hogy kik lennének erre vevők. Nem teljesen legális társaságok vásárolják fel ezeket az öreg kisbuszokat, kicsit gatyába rázzák és viszik ki Afrikába, ahol tusitákat szállítgatnak velük. Lehet mondani, hogy szar ember vagyok, én bizony meghirdettem hengerfejesnek (azaz azt írtam, hogy nyomja a vizét, valószínűleg hengerfejes). Tudtam, hogy úgyis ezek harapnak rá. Pár napra rá meg is jelent egy tört magyarsággal beszélő emberke, faterral nézegették egy fél órát hajnalban, majd 60 ezerért elvitte. Nem lett volna értelme szétbontani és kiárulni, szinte semmi nem volt jó benne és amúgy se keresett senki semmit hozzá. 

Végülis kedveltem a Toyotát, kicsit sajnáltam, amikor elment. Anyám a mai napig siratja, ő nagyon odavolt érte, élete legjobb autójának tartja. Ebben persze nem kis része van annak, hogy ebbe minden különösebb átalakítás nélkül be tudta dobni a biciklijét. De azért ez tényleg autó volt, nem lett annyira családtag, mint a Lada, de azért kicsit szomorkodtunk, amikor elment.

Mielőtt nagyon száraznak tartanátok az egészet, jelzem, hogy az elején kicsit be akarom mutatni az autókat és az embereket, hogy a velük kapcsolatos történések nagyjából elhelyezhetőek legyen időben és helyzetben. Még lesz néhány, igyekszem azért úgy írni róluk, hogy valami értelmes infó is kijöjjön belőlük.

4 komment

Címkék: 2000 2.0 toyota f benzin model kisbusz moon roof


A bejegyzés trackback címe:

https://pipiauto.blog.hu/api/trackback/id/tr414720763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BobaNorbi 2012.08.20. 12:44:27

Azért jó olvasni ezt a blogot, mert abban a tudatban teheti az ember a fejléc és a bemutatkozószöveg alapján, hogy nincs benne semmi színészkedés, hanem ez tényleg belülről jön.

Nagyon klassz.

VénKecske 2012.08.28. 03:30:03

Tényleg nagyon jó blog. Sajnos az ilyesmihez nem értek. lehet ajánlani blogot a blogajánlóba, a legtöbb blogger saját magát szokta ajánlani vagy a haverja ajánlja föl, meg kéne próbálni. valami nagyon ütős, vitát kiváltó téma is kell hozzá, például felvetni, hogy jogos-e a Lada kultusz vagy hogy a kétötemű Go_trabi Trabant tényleg jópofa kis kocsi-e akkor, amikor banális koccanásban egy hatalmas lángcsóvában hamvad el a sok éghető lemezrésze az utasokkal meg a műanyag hóbvelavancokkal.

VénKecske 2012.08.28. 03:32:11

Az a szerencse, hogy az eleje nem tört össze, mert szerintem ezzel a homlokrésszel egész Európában nem adtak el ezret, a felét Svájcban, a másik felét Benelux államokban.

Pipi 2012.08.28. 10:44:29

Köszi :) Nem nagyon akarok ilyeneken vitázni, mert szerintem alapból hülyeség. Nagyon kevés olyan autó van, ami egyértelműen jó vagy rossz, mindenki mást keres bennük. Ha észérvekkel nézzük, mai szemmel a Lada egy hulladék, egy Swift mindenben jobb nála. Cserébe ad egy életérzést, amit a Suzka nem, mindenki magának dönti el, mi a fontosabb.
süti beállítások módosítása