HTML

Autóbuziságom története

Vélemények, tapasztalatok, érzések, emlékek, azaz közös életünk, enyém és az autóké. Az írások szubjektívek lehetnek, az én személyes véleményemet, tapasztalataimat írom le bennük (ez alól kivétel a konkrét tényeket állító cikk, ott ellenőrzött dolgokat írok csak le)

Friss topikok

  • Ződ2000: A blog tök jó, de ha megengeded tennék 1-2 javaslatot (ha zavar úgyis ki tudod törölni), Először ... (2015.09.15. 21:55) Sírig tartó szerelem?
  • Pipi: sanszos, hogy én voltam, de irreálisan sokat kértél érte sajnos (2013.12.30. 22:24) Requiem egy álomért
  • BobaNorbi: Hát ebben sok igazság van. Fantáziátlanság volt a köbön, de az Escort tényleg klassz, én is szemez... (2013.12.08. 14:10) Jajj, az a borzalmas tíz év
  • BobaNorbi: jól megcsináltuk akkor :D Az XC70 nagyon szép *.* (2013.11.24. 14:53) A márkanáci
  • BobaNorbi: Jaj de nevettem a volvós résznél, majdnem a torkomon akadt a kaja xD (2013.11.19. 19:34) Az elit

Címkék

1.5 (1) 1.6 (1) 1000 (1) 120 (2) 126 (2) 1300 (1) 16V (1) 2.0 (2) 2000 (1) 21011 (1) 2141 (1) 33 (1) 3s-ge (2) 5 (1) 605 (1) 80 (1) 800 (1) 9 (1) 90 (1) adatok (1) akku (1) aleko (4) alex (1) alfa (1) állapot (1) alto (1) astra (1) átverés (1) audi (2) autó (2) auto (1) autóbuzi (1) autóépítés (1) automata (1) autópálya (1) autósiskola (1) autószerelés (1) autószerelő (4) autóverseny (1) autóversenyző (1) bácsi (1) bajnok (1) baleset (3) béla (2) benz (1) benzin (2) biztonság (1) bmw (6) borzalom (1) buick (1) bukócső (1) bukólámpa (1) buktató (1) buli (1) cabrio (1) celica (7) chituning (1) corolla (1) crash (2) croma (1) csattanás (1) csonka (2) daewoo (1) daihatsu (1) dellorto (1) direkt (1) dízel (2) e30 (1) efi (1) éjjel (1) eladó (1) élmény (1) első (1) emlékek (1) építés (1) escort (2) extra (1) extrák (1) f (1) fa (1) favorit (1) fékbetét (1) fényező (1) Fiat (2) fiat (1) fiesta (1) fogyasztás (3) ford (3) frt (1) full (1) furgon (1) fűtő (2) futómű (1) gáz (1) golf (1) gt (1) gyuri (1) használ (1) haszonjármű (1) helyszínelés (1) hengerfej (2) hiba (3) hijet (1) (1) hungaroring (1) ignis (1) intro (1) iskola (1) ittas (1) ityu (1) játék (1) javítás (1) józan (1) judy (1) kadett (1) kalapács (1) kamu (1) karburátor (1) kényelmes (1) keverék (1) kis (2) kisautó (1) kisbusz (2) kisteher (1) kizashi (1) koccanás (1) kompresszor (1) kurva (1) lada (3) lexus (1) limuzin (1) lopás (2) lpg (1) mágnes (1) marci (1) marco (1) márkaszerviz (1) maruti (2) matchbox (1) matiz (1) megbízható (1) megbízhatóság (1) mercedes (3) michelisz (1) miert (1) miskolc (1) model (1) moon roof (1) mosás (1) moszkvics (1) motor (1) motorcsere (2) motorsport (1) műhely (2) múlt (1) munkahely (1) narancs (1) nepper (1) nero (1) nitro (1) norbert (1) norbi (2) Öcsi (1) omlás (3) önindító (1) opel (3) orosz (1) összerakás (1) pajszer (1) passat (1) peugeot (1) piszkor (1) pityu (1) Polski (2) polszki (2) pony (1) prémium (2) punto (1) rali (1) rally (2) rallye (1) régi (1) renault (1) Renault (1) rendőr (1) részeg (1) riasztó (1) ricsi (1) riviera (1) romeo (1) samara (1) samurai (1) sedan (1) skoda (3) sofőr (1) sportautó (1) sportgyertya (1) sportkipufogó (1) sportos (1) st (1) strici (1) subaru (1) suli (1) sün (2) suv (1) suzuki (2) swift (2) szállítás (1) szappanos (1) szappantartó (1) szedán (1) szerelem (4) szerelés (1) szerelő (1) szerviz (3) szilveszter (1) szlalom (1) szoci (1) szovjet (1) szűrő (1) tábla (1) tabletta (1) takarékos (1) tanuló (1) teljesítmény (1) típusok (1) tolvaj (1) tóni (1) törés (1) toyota (3) trabant (1) transporter (2) tuning (1) túraautó (1) turbó (1) új (1) vágó (1) váltó (1) vásárlás (3) vb (1) vectra (1) verseny (2) versenyautó (1) vezérműtengely (1) vezetés (1) vezetési (1) világbajnokság (1) vitara (1) vizsga (1) vizsgabiztos (1) volkswagen (1) volvo (1) vw (1) VW (1) wagon r+ (1) wartburg (1) weber (1) wtcc (1) zenekar (1) zengő (1) zetec (1) zoli (1) zsiguli (4) Címkefelhő

2012.08.20. 11:13 Pipi

Ford Escort

p1060053_1345452804.jpg_800x600

Na ez az utolsó családi autó, most már az enyéim jönnek majd, meg az emberek és az autós emlékek.

Az Escort volt az az autó, aminek a kiválasztásában már volt részem. Amikor elment a Toyota, már nagyban nézegettük az utódot, addigra szerencsére sikerült félretenni annyit, hogy az alsó kategóriából ugyan, de lehessen szemezgetni. Én nagyon kötöttem az ebet a karóhoz, hogy legyen egy 1,3-as Swift, azt ismertem pontosan, hogy sose romlik el, minden filléres hozzá és olcsó is. Fater, akit soha, de soha nem érdekeltek az autók közölte, hogy márpedig ő Suzukit nem vesz. Nézelődtünk sokfele, végül az Escort és egy Mitsubishi maradt a szórásban. 2010 januárját írjuk, kölcsönkértem egy barátom Skodáját, azzal mentünk nézelődni, megnéztük a Fordot, utána mentünk volna a Mitsut meglesni, de amikor hívtuk, közölték, hogy az már elment. Visszamentünk, és el is vittük az Escortot még aznap. 

1994-es évjárat szülötte, 1,6 16 szelepes motorral, elvileg 90 ló, klímás, szervós. Nem egy nagy extra, de alapvetően azért tud mindent, amit ma elvárunk egy autótól, még ha a formája kicsit idősebb is már.

Ezzel kicsit beégtem, én nézegettem át az autót, a magam kis félamatőr módján, de végül azért lett baja bőven. A belseje meseszép volt, ez a mai napig így van szerencsére. Amúgy minden mást kicseréltünk rajta. Már amikor megvettük volt baja, lefulladt, az alapjárata mászkált, nem akart menni néha. A próbaúton pont nem csinálta, de említett a srác,  hogy ez a baja. Nagy nehezen sikerült némi segítséggel megoldani a dolgot, meg kellett egy önindító felújítás is. Gurult közben, de folyamatosan voltak bajai, cseréltünk benne egyszer motort, mert zabálta az olajat, volt egy elég komoly villamosságis túlórázás rajta, de végre megjött az ereje és minden működött rajta. Másfél év múlva az első vizsgájára volt rajta egy közepes lakatosmunka, néha bele kell nyúlni szerelgetni, de azért viszonylag rendben van most már kb egy éve.

Ezt elég sokat vezettem, pont akkor vettük, amikor nekem nem volt már saját autóm (később aztán lett). Mivel eddigra autószerelő voltam, sok autót vezettem, és a középkategóriában szerintem jónak számít, kifejezetten jó vezetni, még ha nem is egy sportautó, de érezhető rajta, hogy a tervezéskor figyeltek, hogy a vezető és az utasok jól érezzék magukat benne. Ezzel voltunk koncertezni is, sok emberrel, sok helyen jártunk vele. Nagy szerelem sose lett, egy egész jó kis autó. Tulajdonképpen mindenki elvan vele itthon, de senki se rajong érte. Azért néhány érdekes történetben szerepelt, de azt majd később.

Nemsokára folytatom a saját retteneteimmel:)

2 komment

Címkék: ford escort 1.6 efi 16V zetec


A bejegyzés trackback címe:

https://pipiauto.blog.hu/api/trackback/id/tr554721271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VénKecske 2012.08.28. 03:21:13

Azt hiszem, a polgári közép kategóriában ennek az autónak volt a legjobb belseje, plüss, méghozzá kék autóhoz amerikai módon kék belső, és a piroshoz meg drappos-mogyoró, a plüss jól tisztítható és nagyon kényelmes. A magas olajfogysztás oka az, hogy 16 db szelep szimmering megy tönkre benne és keni föl az olajat, be a hengerekbe. Azonban a mai időkben már, amennyibe egy felső tömítés csere kerül egész motort lehet venni.

Pipi 2012.08.28. 15:36:29

Ennek úszott az olaj a fojtószelepházban és a légszűrőházban, 600 km alatt megivott másfél-két litert, ez nem szelepszárszimmering volt
süti beállítások módosítása