Elment az Aleko, én meg autóbuzi voltam, kellett valami jármű. Akkor ugyan melóztam már egy autószerelőműhelyben, de még tanuló voltam, igen szerény fizuval. Azért a hely előnye megvolt, a főnököm egyik haverjáé volt a Skoda, igen jól keresett és volt két másik autója, erre nem igazán volt szüksége. A végén elég nevetséges, 20 ezres részleteben vettem meg tőle. Akkor ennyit volt, ami tellett. Amúgy egész rendben volt.
Technikailag: 1,2es oldalvezérel motor, kb 45 ló, ótsebességes váltó, hátsókerékhajtás (farmotor). Egyszerű, lassú, de a a motor és az ajtócsukódás hangja szerethető :)
Az Alekot akármilyen fos volt, szerettem, ezzel nem voltam elnéző, tökéletes autót akartam ennyire nevetséges pénzért. Volt rajta egy év vizsga, néhány hónappal a vétel előtt lett felújítva az első futóműve, komoly rozsda nem volt rajta. Eleinte nem igazán szeretett beindulni, de némi túlórázás a gyújtáson és ez is jó lett. Az előző tulaj elmondása szerint sose volt hengerfejes. Hát nálam lett. Főnököm szerint ebbe azért belejátszott, hogy amikor megállt a főnök autója, ezzel vontattuk egy ideig. Mindenesetre egy nap alatt levettem a hengerfejet, szétfűztem a blokkot, beállítottam a hüvelykiállást (ez ugyanis a Skodák nagy hibája, nem csak úgy maguktól lesznek hengerfejesek), összeraktam, beállítgattuk (főnököm elég nagy keletiautó guru volt, a maximumot kihozta belőle, amit lehetett), este fél 6-kor már indultam vel költöztetni egy haveromat. Olyan két hónapig volt még nálam, gurult, semmi extra baja nem volt. Aztán elmentünk Százhalombattára bulizni és nem nagyon akart indulni, belöktük, ment. Aztán felforrt a vize. Ideges lettem, mert mióta rendberaktam a hengerfejet, azóta úgy állt középen a mutató, mintha oda lenne szögezve.Végül meglett a diagnózis, a generátorom adta meg magát és ezért nem indult a hűtőventi. Mivel a kiégett a diódahíd, nem világított a töltéslámpa. Hajnali kettőkor dekkoltunk barátnőmmel a 6os úton nulla világítással, mivel annyira teljesen leszívott mindent. Szerencsétlenkedős körbetelefonálgatás után egy ismerősöm értünk jött, bevontatott Pest határába, otthagytuk, hazamentünk. Kicseréltem a generátort, de már előtte meghirdettem a neten, a csere napján vittem is megmutatni. Az új tulajnak nagyon tetszett, pár napra rá el is vitte. Nem járt vele rosszul, egyben volt az autó. Csak akkor semmi pénzem nem volt éppen, fenntartani se tudtam volna. Az új tulaj ugyan adásvételivel vitte el, de nem írta át, ment vele autópályára matrica nélkül meg hasonlók, de végül sikerült lezongorázni az okmányirodával, hogy réges rég leadtuk az adásvételit, hahó...
Így jön ki, hogy egy alapvetően jó autót azonnal eladtam, amikor baja volt, az Alekora ráköltöttem az életemet és még mindig nem volt jó, mégis maradt két évig. Hiába, a Skoda már nem első autó volt, nem én válaszottam, csak dobta a gép, nem kapott elég szeretetet tőlem.
Viszont akkor el is döntöttem, hogy nincs több keleti autó, elég volt.. És hogy megtartottam-e? Majd kiderül :)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
VénKecske 2012.08.28. 03:25:26