HTML

Autóbuziságom története

Vélemények, tapasztalatok, érzések, emlékek, azaz közös életünk, enyém és az autóké. Az írások szubjektívek lehetnek, az én személyes véleményemet, tapasztalataimat írom le bennük (ez alól kivétel a konkrét tényeket állító cikk, ott ellenőrzött dolgokat írok csak le)

Friss topikok

  • Ződ2000: A blog tök jó, de ha megengeded tennék 1-2 javaslatot (ha zavar úgyis ki tudod törölni), Először ... (2015.09.15. 21:55) Sírig tartó szerelem?
  • Pipi: sanszos, hogy én voltam, de irreálisan sokat kértél érte sajnos (2013.12.30. 22:24) Requiem egy álomért
  • BobaNorbi: Hát ebben sok igazság van. Fantáziátlanság volt a köbön, de az Escort tényleg klassz, én is szemez... (2013.12.08. 14:10) Jajj, az a borzalmas tíz év
  • BobaNorbi: jól megcsináltuk akkor :D Az XC70 nagyon szép *.* (2013.11.24. 14:53) A márkanáci
  • BobaNorbi: Jaj de nevettem a volvós résznél, majdnem a torkomon akadt a kaja xD (2013.11.19. 19:34) Az elit

Címkék

1.5 (1) 1.6 (1) 1000 (1) 120 (2) 126 (2) 1300 (1) 16V (1) 2.0 (2) 2000 (1) 21011 (1) 2141 (1) 33 (1) 3s-ge (2) 5 (1) 605 (1) 80 (1) 800 (1) 9 (1) 90 (1) adatok (1) akku (1) aleko (4) alex (1) alfa (1) állapot (1) alto (1) astra (1) átverés (1) audi (2) autó (2) auto (1) autóbuzi (1) autóépítés (1) automata (1) autópálya (1) autósiskola (1) autószerelés (1) autószerelő (4) autóverseny (1) autóversenyző (1) bácsi (1) bajnok (1) baleset (3) béla (2) benz (1) benzin (2) biztonság (1) bmw (6) borzalom (1) buick (1) bukócső (1) bukólámpa (1) buktató (1) buli (1) cabrio (1) celica (7) chituning (1) corolla (1) crash (2) croma (1) csattanás (1) csonka (2) daewoo (1) daihatsu (1) dellorto (1) direkt (1) dízel (2) e30 (1) efi (1) éjjel (1) eladó (1) élmény (1) első (1) emlékek (1) építés (1) escort (2) extra (1) extrák (1) f (1) fa (1) favorit (1) fékbetét (1) fényező (1) fiat (1) Fiat (2) fiesta (1) fogyasztás (3) ford (3) frt (1) full (1) furgon (1) fűtő (2) futómű (1) gáz (1) golf (1) gt (1) gyuri (1) használ (1) haszonjármű (1) helyszínelés (1) hengerfej (2) hiba (3) hijet (1) (1) hungaroring (1) ignis (1) intro (1) iskola (1) ittas (1) ityu (1) játék (1) javítás (1) józan (1) judy (1) kadett (1) kalapács (1) kamu (1) karburátor (1) kényelmes (1) keverék (1) kis (2) kisautó (1) kisbusz (2) kisteher (1) kizashi (1) koccanás (1) kompresszor (1) kurva (1) lada (3) lexus (1) limuzin (1) lopás (2) lpg (1) mágnes (1) marci (1) marco (1) márkaszerviz (1) maruti (2) matchbox (1) matiz (1) megbízható (1) megbízhatóság (1) mercedes (3) michelisz (1) miert (1) miskolc (1) model (1) moon roof (1) mosás (1) moszkvics (1) motor (1) motorcsere (2) motorsport (1) műhely (2) múlt (1) munkahely (1) narancs (1) nepper (1) nero (1) nitro (1) norbert (1) norbi (2) Öcsi (1) omlás (3) önindító (1) opel (3) orosz (1) összerakás (1) pajszer (1) passat (1) peugeot (1) piszkor (1) pityu (1) Polski (2) polszki (2) pony (1) prémium (2) punto (1) rali (1) rally (2) rallye (1) régi (1) Renault (1) renault (1) rendőr (1) részeg (1) riasztó (1) ricsi (1) riviera (1) romeo (1) samara (1) samurai (1) sedan (1) skoda (3) sofőr (1) sportautó (1) sportgyertya (1) sportkipufogó (1) sportos (1) st (1) strici (1) subaru (1) suli (1) sün (2) suv (1) suzuki (2) swift (2) szállítás (1) szappanos (1) szappantartó (1) szedán (1) szerelem (4) szerelés (1) szerelő (1) szerviz (3) szilveszter (1) szlalom (1) szoci (1) szovjet (1) szűrő (1) tábla (1) tabletta (1) takarékos (1) tanuló (1) teljesítmény (1) típusok (1) tolvaj (1) tóni (1) törés (1) toyota (3) trabant (1) transporter (2) tuning (1) túraautó (1) turbó (1) új (1) vágó (1) váltó (1) vásárlás (3) vb (1) vectra (1) verseny (2) versenyautó (1) vezérműtengely (1) vezetés (1) vezetési (1) világbajnokság (1) vitara (1) vizsga (1) vizsgabiztos (1) volkswagen (1) volvo (1) VW (1) vw (1) wagon r+ (1) wartburg (1) weber (1) wtcc (1) zenekar (1) zengő (1) zetec (1) zoli (1) zsiguli (4) Címkefelhő

2012.08.26. 15:28 Pipi

Celica

A Celicára sokat vártam. Két évig nem volt autóm, minden hülyeségre elment a pénz. Egyszer összejött egy kisebb összeg, ki is néztem egy autót, egy nappal a vétel előtt az egész pénzemet kölcsönadtam. Meg hasonlók. Cabrio lázban égtem, mindenáron akartam egy cabriot, elérhető áron csak egy jöhetett szóba, a régi kocka Escort (erről amúgy azóta se tettem le). Többi s képbe került, végül egyik se jött össze, különböző okokból. Aztán elkezdtem túrni a netet, és nem csak cabriokat nézni, és szembejött velem. Bukólámpás, 140 ló, rendes sportautó kinézet, beleszerettem. Pofátlanul olcsón volt hirdetve egy év vizsgával, rögtön hívtam az embert, közöltem, hogy 20-al kevesebbet tudok adni érte, de cserébe nem fogok belekötni hibákba és nem akarok trükközni a papírokkal se, átírom időben, rendesen. Azt mondta, oké. Pataki haveromat ugrasztottam, plusz Szűcs barátom és a barátnője is jöttek velünk, másnap kora este ott is voltunk, körbejártam, mentem egy kört és kifizettem. A tulaj nem titkolta, hogy vannak hibái (féltengely, kuplung), de az első pillanattól imádtam.

02-03-12_1517.jpg

Hazavittem, szerettem, minden percet élveztem benne. Aztán kb 3 hónap múlva kölcsönadtam Andris barátomnak, Üllőről már kötélen jött. A motor járt, nem hajtott. Megnéztük, egyértelmű kuplungprobléma. Volt valami furcsa kopogás is. Gondoltam, a leszakadt darabok a kuplungból. LEvettük a váltót, cafatokban jött ki a tárcsa. Összeraktuk, de továbbra is kopogott. Levettem a kartert (egy csapágyat már előtte is megnéztem, az jónak tűnt), levettem mind a négy hajtókarról a csészét, az egyes és a kettes henger csapágya teljesen halott volt, az egyesével vágni lehetett volna, olyan éle volt. Kivettük a motort, de alkatrészt képtelenség találni hozzá, mivel a főtengely is cserés. Hoztam egy 3S-FE motorkódú autóból egyet, ami elvileg ugyanaz, de nem ugyanaz, csak bele lehet rakni, hiába ugyanaz a két motor blokkja, benne semmi más nem egyezik. Végül találtam bele egy fűzött blokkot, most veszem meg a tömítéseket. Ezt viszont nem én rakom össze, elég bonyolult egy motor, a Missile Performance japánautó-guruja kezében kel majd új életre, alig várom :)

02-03-12_1514.jpg

Ami nagyon nagy előrelépés ezzel az autóval, hogy ez az első, ami nem csak szükség szülte választás, nem vettem valamit, amit éppen lehetett szerezni és aztán megszerettem. Először tudtam olyat venni, amire már eleve vágytam és valami különleges van benne.

Technikailag: 2,0 16 szelepes benzinmotor, 103kW, 140 lóerő, elsőkerékhajtás, elöl-hátul tárcsafék, kéziféknek külön dobfék. Erőteljesen ültetve van, mint később kiderült, van négy alufelnije és egy sportkipufogó rendszer is alatta. Kapott egy MP3-as fejegységet. Nagy tuningot nem is tervezek rajta, a fóliázás elég csúnya, azt szeretném majd megcsináltatni szebbre, meg szeretnék egy kicsit szebben szóló zenét bele, mert a mostani rettenetes. Amúgy nem akarok nagyon belenyúlni, egyszer, ha lesz pénzem rá, bele akarom rakni a 3S-GTE turbós motort, minden mást csak felújítanék rajta. 
Amúgy korához képest meglepően jól felszerelt, központi zár, elektromos ablak, elektromos tükör, elektromos napfénytető, ablakfűtés, olajhűtő, olajnyomásmérő, elektromosan kagylósítható vezetőülés, stb. Klíma, légzsák és ABS nincs benne, amúgy minden, amit értelmes extrának tartok. Jó, meg kanyarfényszóró se, de az 20 évvel később se volt még rendszeres. 

02-03-12_1518.jpg

Bőven lesz rajta mit csinálni még a motorja életre kelése után is, üléseket át kell kárpitoztatni, kormány átbőrőzni (mert gagyi sportkormány szóba se jöhet), nem ártana neki egy teli fény, de legalábbis egy polír, első lökhárító toldata hiányzik, egy kis díszléc hiányzik, meg vannak apróbb hibái, de ha a motorját megkapja, alapvetően egy rendben lévő autó lesz belőle esztétikai hibákkal. Alig várom :)

Szólj hozzá!

Címkék: 2.0 toyota gt celica bukólámpa 3s-ge


A bejegyzés trackback címe:

https://pipiauto.blog.hu/api/trackback/id/tr1004732944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása