HTML

Autóbuziságom története

Vélemények, tapasztalatok, érzések, emlékek, azaz közös életünk, enyém és az autóké. Az írások szubjektívek lehetnek, az én személyes véleményemet, tapasztalataimat írom le bennük (ez alól kivétel a konkrét tényeket állító cikk, ott ellenőrzött dolgokat írok csak le)

Friss topikok

  • Ződ2000: A blog tök jó, de ha megengeded tennék 1-2 javaslatot (ha zavar úgyis ki tudod törölni), Először ... (2015.09.15. 21:55) Sírig tartó szerelem?
  • Pipi: sanszos, hogy én voltam, de irreálisan sokat kértél érte sajnos (2013.12.30. 22:24) Requiem egy álomért
  • BobaNorbi: Hát ebben sok igazság van. Fantáziátlanság volt a köbön, de az Escort tényleg klassz, én is szemez... (2013.12.08. 14:10) Jajj, az a borzalmas tíz év
  • BobaNorbi: jól megcsináltuk akkor :D Az XC70 nagyon szép *.* (2013.11.24. 14:53) A márkanáci
  • BobaNorbi: Jaj de nevettem a volvós résznél, majdnem a torkomon akadt a kaja xD (2013.11.19. 19:34) Az elit

Címkék

1.5 (1) 1.6 (1) 1000 (1) 120 (2) 126 (2) 1300 (1) 16V (1) 2.0 (2) 2000 (1) 21011 (1) 2141 (1) 33 (1) 3s-ge (2) 5 (1) 605 (1) 80 (1) 800 (1) 9 (1) 90 (1) adatok (1) akku (1) aleko (4) alex (1) alfa (1) állapot (1) alto (1) astra (1) átverés (1) audi (2) auto (1) autó (2) autóbuzi (1) autóépítés (1) automata (1) autópálya (1) autósiskola (1) autószerelés (1) autószerelő (4) autóverseny (1) autóversenyző (1) bácsi (1) bajnok (1) baleset (3) béla (2) benz (1) benzin (2) biztonság (1) bmw (6) borzalom (1) buick (1) bukócső (1) bukólámpa (1) buktató (1) buli (1) cabrio (1) celica (7) chituning (1) corolla (1) crash (2) croma (1) csattanás (1) csonka (2) daewoo (1) daihatsu (1) dellorto (1) direkt (1) dízel (2) e30 (1) efi (1) éjjel (1) eladó (1) élmény (1) első (1) emlékek (1) építés (1) escort (2) extra (1) extrák (1) f (1) fa (1) favorit (1) fékbetét (1) fényező (1) fiat (1) Fiat (2) fiesta (1) fogyasztás (3) ford (3) frt (1) full (1) furgon (1) fűtő (2) futómű (1) gáz (1) golf (1) gt (1) gyuri (1) használ (1) haszonjármű (1) helyszínelés (1) hengerfej (2) hiba (3) hijet (1) (1) hungaroring (1) ignis (1) intro (1) iskola (1) ittas (1) ityu (1) játék (1) javítás (1) józan (1) judy (1) kadett (1) kalapács (1) kamu (1) karburátor (1) kényelmes (1) keverék (1) kis (2) kisautó (1) kisbusz (2) kisteher (1) kizashi (1) koccanás (1) kompresszor (1) kurva (1) lada (3) lexus (1) limuzin (1) lopás (2) lpg (1) mágnes (1) marci (1) marco (1) márkaszerviz (1) maruti (2) matchbox (1) matiz (1) megbízható (1) megbízhatóság (1) mercedes (3) michelisz (1) miert (1) miskolc (1) model (1) moon roof (1) mosás (1) moszkvics (1) motor (1) motorcsere (2) motorsport (1) műhely (2) múlt (1) munkahely (1) narancs (1) nepper (1) nero (1) nitro (1) norbert (1) norbi (2) Öcsi (1) omlás (3) önindító (1) opel (3) orosz (1) összerakás (1) pajszer (1) passat (1) peugeot (1) piszkor (1) pityu (1) Polski (2) polszki (2) pony (1) prémium (2) punto (1) rali (1) rally (2) rallye (1) régi (1) Renault (1) renault (1) rendőr (1) részeg (1) riasztó (1) ricsi (1) riviera (1) romeo (1) samara (1) samurai (1) sedan (1) skoda (3) sofőr (1) sportautó (1) sportgyertya (1) sportkipufogó (1) sportos (1) st (1) strici (1) subaru (1) suli (1) sün (2) suv (1) suzuki (2) swift (2) szállítás (1) szappanos (1) szappantartó (1) szedán (1) szerelem (4) szerelés (1) szerelő (1) szerviz (3) szilveszter (1) szlalom (1) szoci (1) szovjet (1) szűrő (1) tábla (1) tabletta (1) takarékos (1) tanuló (1) teljesítmény (1) típusok (1) tolvaj (1) tóni (1) törés (1) toyota (3) trabant (1) transporter (2) tuning (1) túraautó (1) turbó (1) új (1) vágó (1) váltó (1) vásárlás (3) vb (1) vectra (1) verseny (2) versenyautó (1) vezérműtengely (1) vezetés (1) vezetési (1) világbajnokság (1) vitara (1) vizsga (1) vizsgabiztos (1) volkswagen (1) volvo (1) vw (1) VW (1) wagon r+ (1) wartburg (1) weber (1) wtcc (1) zenekar (1) zengő (1) zetec (1) zoli (1) zsiguli (4) Címkefelhő

2012.12.29. 04:33 Pipi

Autós filmek

Na egy jó kis áttekintést nézzünk meg. Mint minden autóbuzi én is megnéztem minden lehetséges autós filmet szinte. Azaz biztos lenne, aki tud újat mutatni (a Go Trabi, Go! direkt maradt ki, azt annyira szidták, hogy letölteni is lusta voltam), de elég sokat megnéztem. Azt úgy nagyjából kijelenthetjük, hogy ezek a filmek alapvetően nem a komoly cselekményről híresek és nem is a mély szakmai megalapozottságról, inkább a látvány a fő. Így is néztem őket, most pedig kicsit kivesézem a véleményemet egy részükről.

Manta, Manta

A német filmipar "klasszikusa". Lényegében a Manta-kultuszra és a Manta rajongók leírására készült, viszonylag hitelesen. A sztori nem egy nagy tűz, a helyi menő mantás srác konfliktusai a barátnőjével és a pénzes mercis sráccal, valamint a baráti kör bemutatása, némi szerelmi szál, stb természetesen rengeteg autós jelenettel. Szerencsére a készítők nem vették túl komolyra a figurát, így nem kell nekünk se, így egy viszonylag élvezhető valamit kapunk. Vannak benne ordító baromságok, mint a vízből kihúzott autó villámgyors összerakása vagy a srác melóhelyéről kilopott versenymotor beszerelése percek alatt, be alapvetően egész hihető dolgokat csinálnak az autókkal, nincsenek kilométeres ugratások, beteg kétkerekezések stb. Privát kedvencem ahogy a mercis srác menti a helyzetet egy keresztbefordulásnál egy 360-as fordulóval. Az autók a '90-es évek stílusában, de viszonylag igényesen építettek, a Manta versenyautó pedig tényleg gyönyörű. A végére a sztori igazi amerikai fordulatot vesz és ha nem is felhőtlen örömmel, de mindenki szeret mindenkit és halkan üzeni, hogy azért a benzinvérű is emberből van.
Autós film mércével 10/7 pont.

Halálos iramban sorozat

Ebből a csodából öt rész is készült, de gondolom lesz még vagy tizenöt (a negyediket találtam meg Youtube-on, de majdnem mindegy, melyiket nézed). Igazából ennek kellene a legjobbnak lennie, hiszen messze ez készülhetett a legnagyobb költségvetéssel. Ennek örömére a látványra adtak is, egy szavunk sem lehet. Aztán itt valahol vége is. Az első rész még a legjobb. Vagy inkább legkevésbé rossz. Már az elején nettó baromság, amikor a két főszereplő közötti verseny végén közlik, hogy besült Brian motorja, de azért utána még egy elég tempós menekülést be tud mutatni az autóval. Az már szintén kitűnő kérdés, hogy egy túl magas szívócsőnyomás (legalábbis én így értelmezem a Danger in manifold hibajelzést) miatt mi okból szakad ki a padlólemez, de az már szinte elvész a baromságok között, ahogy a végtelen számú sebességfokozat is. Vicces a konfliktusrendezés is, amikor kiderül, hogy csőbe húzta a nagy barátját, mert rendőr, akkor nem lelövi, szájba vágja, stb, hanem egy gyorsulási versennyel akarják lerendezni. Ez amúgy a későbbi részekben is visszatér, még blődebb módokon is. A második résznek már az alapsztorija is hülyeség, miszerint az egész rendőrségnél nem találnak két darab embert, aki tud autót vezetni, ezért egy szökött és körözött exrendőrt fognak, aki már egyszer rendesen kibabrált velük meg a többször büntetett sittes haverját. Ugyanilyen vicces a menő maffiózó, akinek szintén nincsenek emberei, ezért habi, ismeretlen utcai versenyző hülyegyerekeket toboroz az igen kényes melóira. Amúgy nagy kedvenc beszólásom benne az elején a Suprával versenyző srác és a csaja beszélgetése, miszerint nyernie kell, mert kell a pénz lakbérre. Az a potom 2000 dolláros tét szerintem még odaát is elég egy pár hónapnyi lakbérre, azt meg sem említve, hogy a srác autója áráért kb vehet egy lakást. Nem baj, kell a dráma bele. Természetesen a végén senki sem nézi át embereinket és kimenekítenek egy zsák pénzt, mert az csak úgy megy rendőréknél. Tovább, harmadik rész. Tokió Drift. A látvány ott van, ez tény. Az mondjuk más kérdés, hogy ezeken a versenyeken semmi értelme driftelni, íven kanyarodva simán meg lehetne verni mindegyik driftert benne, hiszen csak időre oda kell érni, senki se pontozza, mit csinálsz közben. Szép az autóépítősdi is, ahogy egy Mustang kasztniba beleműtik a Nissan motort pillanatok alatt, biztos nem lett volna egyszerűbb összedobni valami szétdőlt papír nélküli 200SX-re, amibe egy az egyben beleugrott volna a teljes versenyszett az amúgy csak kívülről sérült autóból. Vagy azt összerakni annyira, hogy elmenjen egy versenyt. A sztori egyre rosszabb, itt már gyakorlatilag nincsen. A negyedik részt felesleges említeni, nagyon unalmas és már az autós jelenet is kevesebb, egyszer bírtam nagyon nagy unalmamban megnézni, de soha többet. Az ötödik ugyanez a kaliber, szörnyű volt, nincsenek rá szavak, nem is akarok kiemelni belőle semmit. 
És az összes részre egyben igaz, hogy folyamatosan hihetetlen irreális dolgokat művelnek az autókkal, de ez még beleférne.
Autós film mércével az első rész 5/10 pont, onnantól minden folytatás eggyel kevesebb.

Tolvajtempó (2000)

Ennek meglepő módon van némi története és egész neves színészek játszanak benne, mint pl Nicolas Cage vagy Angelina Jolie. Rengeteg hülyeség van benne, kezdve az autók ellopásának módjaitól a mindig csak bénázó és a végén meglágyuló szívű rendőrig, de tulajdonképpen többször is nézhető. Ez persze nagy részbe Mr Cage alakításának köszönhető és a film végén lévő legendás üldözésnek a Mustanggal. Bónuszinfó: a színész hatalmas autórajongó és -gyűjtő és kisírta a rendezőtől, hogy ő vezethesse a jelenetekben végig az autót, így amit látunk az végig az ő vezetése. Jó pont a filmnek.
Autós film mércével 8/10 pont.

A szállító 1-2-3

Na ez egy nagy dilemma nekem. Egyrészt szeretem Jason Statham-et, nem mintha annyira nagy színész lenne, csak valószínűleg jól játssza önmagát, a bunyós kemény srácot. A történet változóan elfogadható, de legalább a sok irreális dolgot menti valamelyest, hogy ő a sztori szerint egy magasan képzett sok bevetést megjárt elitkommandós volt, így ha nem is hihető, de elnézhető, ahogy pépesre veri a világ összes bűnözőjének összes keményfiúját. Autós jelenet ügyében nagyon látványos és nagyon kamu. A levegőben átforgó autó, amiről a daru lekapja a bombát privát kedvencem, bár nem értem miért nem volt egyszerűbb megállni és letépni róla.  A harmadik részben a vízből kihúzott egy csavarhúzóval pillanatok alatt megjavított S8-as szintén elég vicces, ennél kisebb beázás is maradandó gondokat okozna az autó nem éppen egyszerű elektronikájában. De tulajdonképpen minden blődsége ellenére szerethető a karakter és a filmek is, de csak ha nem vesszük túl komolyan.
Autós filmes mércével 10/7 pontot azért megér.

Vanishing Point (1974)

Csak és kizárólag a klasszikus, 1974-es verzió jöhet szóba. Az új változat teljesen megöli a film lényegét. 
Ez egy igazi rétegfilm. Csak és kizárólag elmebeteg benzinvérűek tudják megnézni, ugyanis a játékidő 90%-ában csak autózást látunk. Egy meseszép Dodge Challenger a főszereplő a hivatásos sofőr Kowalskyval a kormány mögött. Rövid bevillanások a múltjából, az ellene indított hajsza jelenetei előfordulnak, de alapvetően autózás autózás hátán. Az autó végig nagyjából hihető dolgokat művel és csorog a nyálunk. A történet az utolsó pillanatban végre összeáll, de a poént nem lövöm le, érdemes megnézni, kell hozzá egy benzinvérűség, de ha az megvan, akkor élvezni fogod, garantáltan. Nem barátnőkompatibilis film :)
Autós film mércével azt hiszem ő a 10/10, főleg a végén a katarzis miatt.

RPM - Fordulatszám

Na jó, ez simán szar. Van benne néhány szép autó, egy-két látványos üldözés, de a sztori nagyon erőltetetten gyenge, magyarázat nincsen semmire és annyira nem nagy látványban, hogy csak az elvigye. Nem is sokan ismerik, én is véletlenül akadtam rá, nem hagysz ki vele semmit.
Autós film mércével is csak 10/3 pontot tud.

Grindhouse - Halálbiztos

Ettől a filmtől sokat vártam. Tarantino rendezés, amerikai autó, nagyon rossz nem lehet. De, lehet. Főhősünk egy B kategóriás kaszkadőr, aki valamiért ostoba ribancok autóval történő kivégzését nevezte ki élete céljául. Igazából az egész filmben egy látványos autózós jelenet van a végén, de a nagyobb baj, hogy soha nem derül ki, miért is teszi ezt emberünk. Pedig erre a témára azért nem lett volna nehéz rittyenteni valami személyes drámát, amiért emberünk megkattant és szörnyszülött kaszkadőrautójával mészárol. Főleg Tarantinotól elvártam volna, de semmi. Kár érte, mert az alapsztori akár jó is lehetett volna.
Autós film mércével 2/10 pont, se látvány, se történet, se igazán szép autók, semmi.

Mad Max trilógia

A Mad Max csak félig autós film, mert alapvetően van egy egész elfogadható története. Nem is ez a nagy kunszt benne, az imádni való az az apokaliptikus világ, ami köré épül az egész. Az össze-vissza tákolt megmaradt autók, a harc a benzinért és az életben maradásért, mindez egy nagy világégés utáni világban. Az első részben még van valami államszerűség, főhősünk, Max is rendőr, de már láthatóan kezd eluralkodni az anarchia. A harmadik részben derül csak ki nagy vonalakban, mi is történt, addig csak találgatni tudunk, mindenesetre a világgazdaság összeomlott és a vadonban autós bandák küzdenek egymással minden létező eszközzel. A szándékosan eltúlzott karakterek és a nagyon egyedi környezet ad neki egy varázst, kinek ne dobbanna meg a szíve, amikor bemutatják az utolsó V8-ast egy embertelen kompresszorral. Az igazi történetet a három rész együtt adja ki. Nem mondom, hogy ennél nagyobb még nem fogant meg forgatókönyvíró fejében, de ez azért egy tisztességgel megírt és színre vitt sztori, szerintem kár kihagyni.
Autós filmes mércével 10/9 pont, csak azért nem 10, mert azért néhol elég erőltetett a karakter legyőzhetetlensége. De amúgy jó, nézésre ajánlott mindhárom, bár a harmadik már nem igazán autós film.

Fék nélkül - Michel Vaillant

Annyira nagy volt a kultusza, hogy muszáj volt megnéznem. Sőt igazából emiatt jutott eszembe először ennek a posztnak a megírása. Szögezzük le gyorsan az elején: a látvány rendben van. Viszont egy gyakorlatilag csak és kizárólag autóversenyzésről szóló film esetén nem ártana, ha legalább távolról köszönőviszonyban lenne a versenyek világával. No nézzünk meg néhány ordító baromságot, azért csak néhányat, mert ha mindet nézném, az egész filmet végigmondhatnám. 
Rögtön az elején a ralis jelenet. Tájékoztatni kellett volna a kedves írót, hogy raliban bizony el kell engedni a gyorsabbat, nem pedig feszülni neki. A beírópontnál történő beszorítás meg végképp fejbe vágott. Felteszem, ez egy éles verseny volt, mert teszten még ha van is beírópont (bár minek lenne, elég mérni az időket minden egyéb felhajtás nélkül), akkor sem az ádáz ellenségeddel tesztelsz egyszerre. Egy ilyen akcióért jó eséllyel egész szezonra eltiltanak és egy életre elveszíted a respektedet a világ összes versenyzője és versenyzéssel foglalkozó embere előtt. Ugorjunk. Kristály a tankba, az autó nem gyorsul. Hogy a jóistenben tette bele? OK, biztos volt már, aki belógott a parc fermébe rosszalkodni egy kicsit, de azért ez nem olyan egyszerű. Aztán felrobban az autó, mert mint utóbb kiderül az elektromos áramkörbe jutva okozhat robbanást. Felvet néhány kérdést. Mit is csinál azonnal az autóversenyző, ha balesetet szenved és cselekvőképes maradt? Igen, áramtalanítja az autót, nem viccből kötelező kívül és belül is az áramtalanító az autón. Újabb kérdés, hogy is jutott elektromos áramkörbe a kristály, ha az a tankban volt? Ha meg a tankban kapott valahogy elektromos szikrát (ami szintén elég nehéz eset, egy versenytank ez ellen viszonylag jól van védve), akkor olyan mindegy, hogy van-e kristály, a benzin ugyanolyan szép nagyot szól. Az is vicces, hogy a szerelők viszik be az autót és találják meg a kristályt, semmi hatósági vizsgálat egy felrobbant versenyautó ügyében, megesik az ilyesmi, persze. Ja, a navigátor amúgy nem kiáll az út szélére beszélgetni, hanem mutatja az OK táblát és a mögöttük jövő meg sem áll, csak ha nem látja a táblát vagy SOS táblát lát. Na jó, tovább. Le Mans. Imádom azt a versenyt és nagyon lelombozó ahogy röhejessé teszik. Lábon mennek a versenyautók a kamion balesete után. Mert azokat amúgy teletankolva, rajtkészen szállítják ám. Meg egy szabotázs után semmi biztosítás nincsen, csak gurulnak és persze az utolsó pillanatban akarnak érkezni. Mindenesetre ilyenre még nem nagyon volt eddig példa, de gyanítom, egy ilyen utcai autózós akció azonnali kizárással járna. De bemennek, OK. Michel megfogja a szabotőrt a boxban (ami egyébként a kamiont ért újabb szabotázs után természetesen őrzés nélkül marad), de eszébe nem jutna a versenybíróságra menni vele, visszaadja a főnökének egy csípős megjegyzéssel. Ja és persze nem ellenőrzik le, csinált-e valami kárt, letudják annyival, hogy nem lehetett rá ideje. Hahó, kifelé jövet fogtad meg, fogalmad sincs, mikor ment be és magától jött ki, te szerencsétlen. Nem teljesen tiszta, mit is csinált a gumival, mindenesetre senki nem veszi észre a hibát, csak a versenyen jön ki. A verseny előestéjén a világ egyik legrangosabb pályáján egyébként csak úgy stikában lehet ám autózgatni humorból. Csukott szemmel, csak a lányka által bemondott százas táblák infójával. Igaz, kb egy másodperces késéssel mondja, de az mindegy. Külön szép az eszmefuttatás az árnyékosabb, ezért hűvösebb ívről, amitől gyors tud lenni. Az a két fok különbség nem hiszem, hogy többet érne az ideális ívnél, barátom. Mellesleg a mérnökök nem hülyék, ahogy a többi versenyző sem, mindenki tudja, hol a legjobb elfordulni, maximum nem mindig sikerül. A leánynak adott tanácsok amúgy nagyon hasznosak, kb annyit érnek, hogy kanyarban kanyarodj. Akinek ennyire alap tippek kellenek, az nemhogy egy top csapatnál Le Mans-ban nem mehetne, de a faluvégi szlalomon is erősen megmosolyognák.
Ja, a legnevesebb csapat versenyzői amúgy teljesen észrevétlenül el tudnak szaladni egy kis családi balhéra, aztán vissza és senkinek nem tűnik fel a csapatvezető hiánya sem. Ahogy a végén a versenyzők helycseréje sem. A kigyulladt versenyautóhoz siető tűzoltók természetesen teljesen hülyék és eszükbe nem jutna használni az autó tűzoltórendszerét (ami amúgy kívülről is indítható, szép nagy E betűvel van jelölve), de a benne ülő hölgyikének sem, aki pedig a kihámozása után bemutatott boxjelenetből ítélve nem sérült különösebben. Ja és az elején meghalt versenyző felesége egy pofonnal letudja a dolgot, hogy a konkurens velejéig romlott versenyző ölte meg a férjét. Mintha egy fagyit ejtett volna el miatta, semmi komoly. A végén persze mindenki örül, a rossz bűnhődik, a jó boldog stb. Na, nem szaporítom tovább a szót, szakmailag borzalmas, még az én elég hiányos tudásommal is.
Autós filmes mércével 10/4 pont, de az a 4 is csak a látvány miatt.

Felpörgetve

Ez az Indycar világáról akar szólni és még Stallonét is sikerült leszerződtetniük hozzá. Persze minden lehetséges realitást nélkülöz, a legjobb, amikor ellopják a kiállított versenyautókat és csapatnak egyet vele az utcán. Amellett, hogy vélhetően nem tele tankkal, rajtkészen vannak kiállítva az autók, elég valószínű, hogy utcán percek alatt hullanának darabokra, hacsak előtte nem terveztek egy útvonalat kizárólag tükörsima utakra. De az autók alatt felcsapódó csatornafedelek nagyon látványosak, tényleg. Sok baromság van benne, a sztori a megszokott amerikai műdrámás-szirupos semmi, de azért egyszer végül is nézhető ha nagyon unod magad.
Autós filmes mércével 10/5 pont.

Taplógáz

Rögtön a legelején kiderül, hogy ez egy vígjáték. És ha nem kell komolyan venni és ezt egyértelművé is teszik, akkor rögtön lényegtelen a szakmai része és nagyon jót röhögünk a filmen. Autózós jelenetileg persze hülyeség végig, de nem is akarja, hogy komoly vedd, ez nem arról szól. A poénok jók, a Sacha Baron Cohen által játszott meleg francia autóversenyző hatalmas telitalálat a tapló, ostoba zseniálisan versenyző Ricky Bobby szintén. Tényleg rengeteg jó poén van benne és kapunk mellé néhány látványos autózós jelenetet is némi versenyhangulattal fűszerezve. 
Autós filmes mércével csak 10/8 pont, mert nincs tele autózással, de amúgy ez egy jó kis film esti agykikapcsolásra, tudom ajánlani, ha valami könnyedre vágysz.

Verdák 1-2

Jó, csalok, ez nem igazi autós film. Animációs, de azért csak-csak az autóversenyzés a téma és minden szereplő autó, egyszer mind megnézzük. Az első rész eléggé gyerekeknek készült, kicsit sajnáltam is, mert a Pixar műhelyéből azért nem kevés felnőtteknek is szórakoztató mozi került már ki. De amúgy a gyerekemnek szívesen megmutatnám a filmet, aranyos, egyszerű, de ötletes történettel, szeretni való karakterekkel. A második rész kicsit elment a felnőtteknek is élvezhető irányba, de továbbra sem kell befogni a gyerek szemét közben. 
Autós filmes mércével csak 10/6, mert azért ez nem igazi autós film, de ha úgy nézzük, hogy mi az, amit a gyerek is és én is meg bírunk nézni, akkor 10/9 lesz rögtön, de csak azért, mert a Shrek nagyon elveri ebben a kategóriában:)

Kicsi Kocsi (régi sorozat)

Na jó, ezt csak a nosztalgia nézeti meg velünk, ez azért igazából gyerekfilm az érző lelkű Bogárral és az ő csodálatos képességeivel. Nagyon nincs mit minősíteni rajta, aranyos, mivel lényegében egy modern mese, ezért valóságot nem kell számon kérnünk rajta. Nagy kár, hogy a mi gyerekeink már nem igazán élvezik, túl régies megoldások vannak benne, de hát ez van.
Ezt nem tudom és nem is akarom pontozni, gyerekkorunk része volt, nem osztályozható.

Kicsi Kocsi - Tele a tank

Herbie újjáéled és sok év után újra elővették a sztorit. Bár látványilag nyilván javult a film, a sztori el lett rontva. Megpróbálták a felnőtt közönséget is megcélozni, ezzel szerintem elvesztették a gyerekeket is. Túl komolyra lett véve a figura és elveszett a bája az egésznek, még ha alapvetően egy vígjáték is a filmecske. Nézhető, de nagy varázsa nincsen, ahogy különösebb filmes értéke vagy igazán szép autós jelenetek sem.
Autós filmes mércével 10/ 6pontot tud.

Christine

Egy Stephen King sztori a gyilkos Plymouth Fury-ról. Váááh. Akár borzalmasan rossz is lehetne, de tulajdonképpen egész jól sikerült. A torz lelkű autóhoz torzuló lelkű, autójába betegesen szerelmes tulaj, a féltékeny Plymouth és az egészhez gyanakodva viszonyuló baráti társaság jól lett kitalálva és megvalósítva is. Nem kifejezett autós-száguldós mozi, mégis van néhány nagyon látványos jelenete, például a lángba borult Christine, ahogy vezető nélkül üldözi gazdája rosszakaróit. A történet autós filmes mércével jónak számít és minden idők legnagyobb ötlete, hogy a filmzene egy V8-as motor hangja minden egyéb aláfestés nélkül.
Autós filmes mércével 10/9 pontot tudok neki adni, mert mint film is egész jó, autótól függetlenül.

Fekete Villám

Orosz autós film, ilyet se sokat láttunk. A csóró moszkvai srác kap egy öreg, lelakott Volgát a faterjától, amiről hamar kiderül, hogy úgy mellékesen repülni is tud. A srác inkognitóban a város új szuperhőseként segít a bajbajutottaknak különleges autója segítségével, ami aztán szemet szúr egy gonosz milliárdosnak, aki ellentámadásba lendül hasonlóképpen átalakított Mercedesével. Nagyon gagyin hangzik, mi? Pedig tulajdonképpen nem rossz. Látványilag teljesen rendben van, ami azért egy orosz filmnél nem feltétlenül megszokott és a történet is egész jól lett összeszőve a kicsit sablon alapsztori ellenére.
Autós filmes mércével 10/8 pontot adok neki, többször is szívesen megnéztem.

Taxi 1-2-3-4

A Taplógázhoz hasonlóan ez is egy vígjáték és nem várja el, hogy komolyan vegyük. Ami így is van jól, mert a különlegesre barkácsolt 406-os Peugeot elég megmosolyogtató dolgokat művel, de szerencsére a folyamatos poénok emlékeztetnek minket, hogy milyen filmet is nézünk. Viszont amikor autózós jelenet van benne, azt komolyan vették és nagyon látványosan, ügyes kameraképekkel, jó vágásokkal rakták össze, így azért picit a benzinvérű szíve is megdobban. Külön kedvencem a második rész elején a ralis jelenet, nagyon aranyos lett, de azért a látványnak is adtak bőven és áldoztak arra is, hogy valódi raliversenyző páros játssza el a rövid epizódszerepet.
Autós filmet mércével 10/8 pont, többször is nézhető, de azért nem megyünk a falnak tőle.

Knight Rider 2000

A Knight Rider sorozatot direkt nem vettem bele a listába. Aki ismer, tudja, hogy elég beteges KR rajongó vagyok, nem azért, mert annyira jónak tartom (sőt, elég gagyinak tartom), hanem mert gyerekkorunk egyik nagyon meghatározó élménye volt a maga kis szánalmas valójában, mi úgyis csak a beszélő csodaautót fogtuk fel belőle. És legalább nézhető volt gyerekeknek is, nem voltak benne véres jelenetek vagy pszichopata állat szereplők. Na de erről ennyit, nézzük ezt a borzalmat.
A Knight Rider 2000 a sorozat vége után érkezett, megpróbálták meglovagolni újra a hullámot, de nem nagyon jött össze. Elveszett KITT varázsa, a sorozat kedves együgyűsége, maradt a gagyi történet és a nem túl szép technikai megoldások. Ebben tényleg nincs mit szeretni, egyszerűen gagyi, egy rendes autós jelenetet se sikerült bele összehozni, hogy legalább a látvány kárpótoljon.
Autós filmes mércével 10/2 pont és azt is csak azért, mert Hasselhoff annyira komikus figura, hogy egy félmosolyt elengedtem a keménycsávós megmozdulásai után.

Hazárd Megye Lordjai

Na ebből aztán teljesen mindegy, hogy a régieket, vagy az újat nézzük, mind ugyanazt nyújtja. Egy semmilyen sztori két kemény öklű unokatesóval és egy embertelen tempót diktáló Dodge Chargerrel. Ez is vígjátékosra van azért véve, de teljesen mindegy is, senkit nem érdekel, mi történik, a film nagy részét keresztben sodródva vagy ugratva töltő autó a lényeg, ami ráadásul önmagában is az autóipar egyik leggyönyörűbb remeke. Meg adnak hozzá egy, az adott kor igényei szerint jó csajt és kész. Ne lihegjük túl, ehhez csak azért írtak történetet, hogy a verekedős és autózós jeleneteket összekösse valami, tipikus bamba vigyorral bámuló nulla gondolkodást kívánó pihenős esti film. Annak meg tök jó.
Autós filmes mércével 10/8 pont, mint film nem nagy ügy, de a látvány nagyon ott van.

Ágyúgolyófutam trilógia

Megint egy vígjáték. A valóban létező félillegális autóverseny világába csöppenünk bele, sokat váltogatják a szálakat, minden érdekesebb versenyzőt megismerünk. Vannak benne egyébként szép autózós jelenetek, de mint film is élvezhető, tényleg jó poénokkal van teletűzdelve, remek karakterekkel. Autók ügyében meg adtak magukra a készítők, sok-sok különleges gépcsodával találkozhatunk benne, de ez annak is tetszeni szokott, aki nem benzinvérű. Persze limonádé amerikai akármi, de meg lehet nézni többször is, asszonnyal is akár. Mondjuk ha nagyon kemény autós jelenetekre vágyunk, ne ezt tegyük be.
Autós filmes mércével 10/7 pont, de mint film is megkaphatja ugyanezt a pontot.

Igen, sok kimaradt. Pl. nem írtam a Bullitt-ról, amiben az autós üldözések legnagyobb klasszikusa szerepel, mert amúgy ezt a részt leszámítva nem igazi autós film. Ahogy a Vissza a jövőbe sem például, hiába főszereplő a DeLorean. És még biztos van rengeteg, amit nem láttam, vagy kifelejtettem. Szóval ne tessék engem megkövezni, ennyi jutott hirtelen eszembe, ami említésre méltó valami okból.
Na jó, mégiscsak kötelező, itt a Bullitt autós üldözése a végére, nagy tanulságot ebből a posztból úgyse lehet levonni, ezek csak vélemények voltak, aztán egyetértesz, vagy nem :) Viszont ez az üldözés nem viccből klasszikus, ez zseniális, két meseszép autóipari műremek igazén jó pilóták kezébe rekord hosszúságúra hagyva.
Jóéjszakát :)






Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://pipiauto.blog.hu/api/trackback/id/tr224985906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása