HTML

Autóbuziságom története

Vélemények, tapasztalatok, érzések, emlékek, azaz közös életünk, enyém és az autóké. Az írások szubjektívek lehetnek, az én személyes véleményemet, tapasztalataimat írom le bennük (ez alól kivétel a konkrét tényeket állító cikk, ott ellenőrzött dolgokat írok csak le)

Friss topikok

  • Ződ2000: A blog tök jó, de ha megengeded tennék 1-2 javaslatot (ha zavar úgyis ki tudod törölni), Először ... (2015.09.15. 21:55) Sírig tartó szerelem?
  • Pipi: sanszos, hogy én voltam, de irreálisan sokat kértél érte sajnos (2013.12.30. 22:24) Requiem egy álomért
  • BobaNorbi: Hát ebben sok igazság van. Fantáziátlanság volt a köbön, de az Escort tényleg klassz, én is szemez... (2013.12.08. 14:10) Jajj, az a borzalmas tíz év
  • BobaNorbi: jól megcsináltuk akkor :D Az XC70 nagyon szép *.* (2013.11.24. 14:53) A márkanáci
  • BobaNorbi: Jaj de nevettem a volvós résznél, majdnem a torkomon akadt a kaja xD (2013.11.19. 19:34) Az elit

Címkék

1.5 (1) 1.6 (1) 1000 (1) 120 (2) 126 (2) 1300 (1) 16V (1) 2.0 (2) 2000 (1) 21011 (1) 2141 (1) 33 (1) 3s-ge (2) 5 (1) 605 (1) 80 (1) 800 (1) 9 (1) 90 (1) adatok (1) akku (1) aleko (4) alex (1) alfa (1) állapot (1) alto (1) astra (1) átverés (1) audi (2) autó (2) auto (1) autóbuzi (1) autóépítés (1) automata (1) autópálya (1) autósiskola (1) autószerelés (1) autószerelő (4) autóverseny (1) autóversenyző (1) bácsi (1) bajnok (1) baleset (3) béla (2) benz (1) benzin (2) biztonság (1) bmw (6) borzalom (1) buick (1) bukócső (1) bukólámpa (1) buktató (1) buli (1) cabrio (1) celica (7) chituning (1) corolla (1) crash (2) croma (1) csattanás (1) csonka (2) daewoo (1) daihatsu (1) dellorto (1) direkt (1) dízel (2) e30 (1) efi (1) éjjel (1) eladó (1) élmény (1) első (1) emlékek (1) építés (1) escort (2) extra (1) extrák (1) f (1) fa (1) favorit (1) fékbetét (1) fényező (1) Fiat (2) fiat (1) fiesta (1) fogyasztás (3) ford (3) frt (1) full (1) furgon (1) fűtő (2) futómű (1) gáz (1) golf (1) gt (1) gyuri (1) használ (1) haszonjármű (1) helyszínelés (1) hengerfej (2) hiba (3) hijet (1) (1) hungaroring (1) ignis (1) intro (1) iskola (1) ittas (1) ityu (1) játék (1) javítás (1) józan (1) judy (1) kadett (1) kalapács (1) kamu (1) karburátor (1) kényelmes (1) keverék (1) kis (2) kisautó (1) kisbusz (2) kisteher (1) kizashi (1) koccanás (1) kompresszor (1) kurva (1) lada (3) lexus (1) limuzin (1) lopás (2) lpg (1) mágnes (1) marci (1) marco (1) márkaszerviz (1) maruti (2) matchbox (1) matiz (1) megbízható (1) megbízhatóság (1) mercedes (3) michelisz (1) miert (1) miskolc (1) model (1) moon roof (1) mosás (1) moszkvics (1) motor (1) motorcsere (2) motorsport (1) műhely (2) múlt (1) munkahely (1) narancs (1) nepper (1) nero (1) nitro (1) norbert (1) norbi (2) Öcsi (1) omlás (3) önindító (1) opel (3) orosz (1) összerakás (1) pajszer (1) passat (1) peugeot (1) piszkor (1) pityu (1) Polski (2) polszki (2) pony (1) prémium (2) punto (1) rali (1) rally (2) rallye (1) régi (1) Renault (1) renault (1) rendőr (1) részeg (1) riasztó (1) ricsi (1) riviera (1) romeo (1) samara (1) samurai (1) sedan (1) skoda (3) sofőr (1) sportautó (1) sportgyertya (1) sportkipufogó (1) sportos (1) st (1) strici (1) subaru (1) suli (1) sün (2) suv (1) suzuki (2) swift (2) szállítás (1) szappanos (1) szappantartó (1) szedán (1) szerelem (4) szerelés (1) szerelő (1) szerviz (3) szilveszter (1) szlalom (1) szoci (1) szovjet (1) szűrő (1) tábla (1) tabletta (1) takarékos (1) tanuló (1) teljesítmény (1) típusok (1) tolvaj (1) tóni (1) törés (1) toyota (3) trabant (1) transporter (2) tuning (1) túraautó (1) turbó (1) új (1) vágó (1) váltó (1) vásárlás (3) vb (1) vectra (1) verseny (2) versenyautó (1) vezérműtengely (1) vezetés (1) vezetési (1) világbajnokság (1) vitara (1) vizsga (1) vizsgabiztos (1) volkswagen (1) volvo (1) vw (1) VW (1) wagon r+ (1) wartburg (1) weber (1) wtcc (1) zenekar (1) zengő (1) zetec (1) zoli (1) zsiguli (4) Címkefelhő

2013.02.03. 13:21 Pipi

Amikor az autószerelő hülye...

Azaz én. Szóval összeszedem (főképp tanuló koromból) azokat a nagyon idióta és néha elég költséges hibákat, amiket elkövettem. Egyrészt, mert a saját hülyeségemet el kell ismerni, másrészt, hogy figyeljetek oda.

Astra G önindító
Ez a legelején történt, néhány hete voltam csak Pityu műhelyében. A típus lényegében mindegy, egyébként ez egy viszonylag jól hozzáférhető önindító, szóval nem kenhetem arra, hogy nem látni, érezni semmit. A hiba nemes egyszerűséggel annyi volt, hogy felhúztam egy egyik fület teljesen fixre és csak utána kezdtem el a másikat, ami megfeszült és el is tört. Ezt a hibát amúgy rengeteg alkatrésszel el lehet játszani, a megfelelő módszer az, hogy beillesztem pontosan a helyére és érintőre meghúzom mindkét csavart, ami már ott tartja, aztán mehet fixre. 

Escort fékbetét
Ezt tulajdonképpen fogalmam sincs, hogy csináltam, a fékbetét egyik sarka valahogy kikeveredett a számára kialakított vájatból, minek hatására a munkahenger nyomására elhajlott. Szerencsére hamarabb vettük észre, mint a tulaj, így gond nem lett belőle. Mellesleg érdekes, de más is mesélte, hogy követtek el ilyen hibát az autóján, amikor később anyuék Escortján cseréltem betétet, hosszan nézegettem, hogy történhet ez, de nem jöttem rá, nem különbözik drasztikusan a többi autó féknyergétől az övé sem.

Zsiguli fékcső
Szintén az első hetek és nettó hülye voltam. Nemes egyszerűséggel nem a hollandit tekertem, hanem a gumi fékcsövet, el nem tudok képzelni, milyen okból. Természetesen eltört, de ez a legidiótább hiba a világon, mert ehhez aztán tényleg érteni sem kell semmihez, nem tudom, hogy sikerült.

Punto váltó
Ez a leghúzósabbak egyike, ezért majdnem ki is lettem rúgva. Igazából ez nem konkrétan az én hibám, mert nem tudtam a lényeget. A Punto diffijében a dió el tud fordulni úgy, hogy a féltengely attól még bemegy a helyére. Tehát össze tudod rakni az autót és úgy tűnik, minden rendben. Aztán beindítod, sebességbe teszed és a reccs, a diffi ott néz kifele a váltó oldalán. Mindenesetre ez egy elég kellemetlen helyzet volt, szerencsére az ügyféllel jóban voltunk és volt egy tartalék váltója, felraktuk, nagy tukmálás után elfogadta, hogy némi aprót adjak neki érte, mert azt se nagyon akarta eleinte. Pityu is megbékélt pár napra rá, úgyhogy még jó ideig boldogítottuk egymást.

Biztos van még rengeteg, most hirtelen ezek jutottak eszembe. Nem vagyok rájuk büszke, de tanulópénznek jók voltak. Azt viszont hozzá kell tenni, hogy minden esetben elismertem a hibámat és vállaltam a felelősséget és különösebb gond az ügyfelekkel sem lett belőle. Kevésbé tudom elfogadni azt, amikor valaki nem vállalja a felelősséget a hibáiért. Mint pl a tél elejére féligmeddig elkészült Celica esetében. Két hónap és egy közepes pénz kifizetése után visszakapta megy erőtlen, rengeteget fogyasztó autót, amiből ömlött a benzin és a szervoolaj. Jeleztem a hibát az összerakását végzőknek, a benzinfolyásra kaptam egy ígéretet, hogy kijön és megcsinálja, végül egy hónappal és több levélváltással később meguntam és megcsináltam én. Itt jogos a kérdés, hogy miért is vittem el megcsináltatni? Hát pont azért, amit végül nem kaptam meg. Nincs sok időm foglalkozni vele és nem sok japán autóval volt dolgom motorikusan. Persze, motor-motor, de a japánok alapvetően egy kaptafára épülnek, de legalábbis sok megoldásban nagyon hasonlóak, így aki elsősorban japán autókat szerel, épít, az azért jobban kiismeri magát benne, plusz a messzi Keleten mások a jellemző méretek csavarban, tömítésben stb, mint mifelénk, nekem ezekből nem sok van, egy-egy japán autóhoz való sűrűmenetes csavart néha elég nehezen tudok előtúrni, sokszor a féltve őrzött Pony csavarokat kell megbolygatni hozzá, amit nem szívesen teszek. És a legfontosabb: szerettem volna, ha megúszom a későbbi szopásokat és egy kész autót kapok vissza, hozzáértőtől. Nem jött be, nagyjából azt a részt csinálták meg, ami nekem is ment volna, majd a továbbiakkal ugyanúgy szenvedhettem, végül ment Piszkor Ricsihez, akitől a hét elején érkezik haza, várhatóan végre egészségesen. És én erre jobban haragszom, mintha felhívtak volna a műhelyből, hogy valamit elrontottak, szerezzünk alkatrészt, oldjuk meg, mert az egy egyenes és korrekt dolog lett volna, hibázni mindenki hibázik, csak nem mindegy, hogy utána mit kezd a hibájával...

1 komment

Címkék: hiba autószerelés ricsi punto váltó fékbetét celica önindító összerakás piszkor


A bejegyzés trackback címe:

https://pipiauto.blog.hu/api/trackback/id/tr1005060270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BobaNorbi 2013.02.03. 14:19:06

És egyben az év első posztja. Annak pedig éppen jó.
süti beállítások módosítása