Kezdem a magyarázkodással. A cím abban az esetben lehet helytálló, ha a huligánkodás belefér a jónak lenni kategóriába.
Na, ott hagytuk abba, hogy Lacháza, öröm, szeretet, autó remek, mi boldogok, Veszprém meg jön. Hogy is lett ez a veszprémi buli? Van nekünk egy imádott Kornél barátunk, aki idén harmadik alkalommal szervezte meg a Veszprémi Toyota Sportautó Találkozót. Ez a rendezvény számomra az autós találkozók non plus ultrája. Odacsődül a toyotás brigád jobbik fele, az előző években volt szlalomverseny, driftsarok, gyorsulás, szépségverseny, Kőváry Barna szolgáltatja a hangulatot egész nap, rengeteg szép és érdekes japán gépcsoda eljön, amiket a sima találkozókra nem hoznak el és ráadásul mindez ingyenes. Konkrétan nem tudom, hogy oldja meg ezt minden évben, de maximális tiszteletem neki, mert ilyen színvonalú rendezvény nem sok van.
A tavalyi bulin nem nagyon volt meghirdetve, de egy-két autó vitt utast, akik kisebb adományokkal segítettek egy jótékonysági szervezetet, akikkel Kőváry Barna dolgozott (ne kövezzetek meg, nem emlékszem, kik voltak). Később felhoztam Kornélnak, hogy ez egy baromi jó ötlet, és mi lenne, ha összetrombitálnánk pár ilyen magunkfajta hülyét, akiknek van valami játszós autójuk és kicsit rámennénk erre a jótékonysági vonalra. Tetszett neki az ötlet, nekiállt megszervezni, hamar kiválasztotta a Piros Orr Bohócdoktorokat, mint támogatandó szervezetet, majd összeszedett néhány lelkes autóztatót. Csipszer Mátét egy hergelt, ámde rendszámos Hachirokuval, Mile Andris egy kis kocka Swifttel, Veingartner Szabolcs egy eggyel újabb szlalomra hergelt Suzukival, Kornél a Starlettel, mi a Celicával és utána jött a két nagyágyú, Söje, aki azóta magyar szlalom bajnok (ezúton is gratulálunk neki!) egy gyönyörű és nagyon elmebeteg turbós MR2-vel és Bácsi Gergő, az RMS vezére egy brutálisan erős mk4 Suprával. Megegyeztünk, hogy két kategóriára lesznek bontva a kocsik, az MR2 és a Supra drágábban viszi a népet, a mieink olcsóbban. A terv egyszerű volt, vouchert lehet venni, majd azt átadni a kiválasztott autó sofőrjének, aki utána viszi egy kört a kedves támogatót a pályán.
Miután ezt kitaláltuk. nekünk gyorsan meghalt az autónk, viszont addigra elígérkeztünk, így neki kellett esni életre kelteni. Ez mondjuk annyiból szerencsés volt, hogy magamat ismerve különben újabb két évig nézegetem a kocsit anélkül, hogy hozzáfogjak, így volt határidő. Magáról az építésről már írtam, sikerült, jöhetett Veszprém! Az előtte való napokban már lázasan készülődtünk, Aliz barátunk remek szórólapot készített az eseménynek, én cseréltem egy kerékagyat az autón, mert azt megöltük Lacházán, plusz beszereltünk a jobb egyre egy taposót, mert nem volt hol támasztani lábbal, ami nem túl kellemes az utasnak. Leszerveztünk mindent és tűkön ülve vártuk a hétvégét. Közben Bácsi Gergő jelezte, hogy sajnos a Supra mégse jön, mert szétrobbant a turbója és nem lesz kész időben. Sajnáltuk, de reménykedtünk, hogy így is ki tudjuk szolgálni az igényeket. Előző nap még gyorsan feldobattam egy szett gumit (szétkopott ezeréves slickeket) és elmentem a bérelt trélerért is.
Hajnalok hajnalán indultunk a műhelyből, Bebesi Zoli barátom hozta a trélert, Sanyi a Fabiával jött, mert kellett a kombi csomagtartója, még jó, hogy eljött Nádházi Patrik barátunk és a faterja, Pali, így legalább jött velünk Celica is. 
Egész úton esett az eső, aminek annyira nem örültem, mert egyrészt utálok esőben autózni, másrészt tudtam, hogy padkás a pálya, ami egy elsőkerekes autónál vizes úton nagyon rossz kombináció. Mindegy, választásunk nem volt. Leértünk, kipakoltunk és tilosban jártunk gyorsan pár métert, mert közúton mentünk ki tankolni és lemosni az autót. Én nem tudom, hogy sikerült, de mindenhol esett reggel, a veszprémi Aréna parkolója viszont tökszáraz volt. Király.
Sanyival azt beszéltük meg, hogy én élményautóztatok, ő pedig elindul a szlalomversenyen. Így aztán én mentem fel reggel az autóval a pályára, ahol több dologra is azonnal rájöttem. Egyrészt rettenetesen lassú a kocsinak, másrészt fogalmam sincs, hogy kéne élvezetesen menni rajta, harmadrészt borzalmasan szar a gumim, de ez még így is nagyon király lesz. Pár próbakör után meg is jött az első utasom, sajnos neki és az első néhánynak még nem lehetett igazán nagy élmény, mert csak később jöttem rá, hogy is lehet igazán mókásan menni ezen a pályán.
Nagyjából a második-harmadik köröm táján sikerült elmérni egy féktávot és megfogni az egyik rettegett padkát. Továbbmentünk, de a felni nem köszönte meg a dolgot. Mivel a levegőt tartotta még, az autó meg nem lett tőle rosszabb egyelőre fent hagytam, tétje úgyse volt a dolognak.

Estünk-keltünk, de kezdtem érezni, hogy is kéne itt jópofán menni, csak közben kezdődött a szlalomverseny, átadtam Sanyinak az autót. Volt egy szett vállalhatóbb gumink, azt felszereltük neki és életre keltettük a korábban haldokló műszeregységet is, lássa már, melegszik-e a víz. Időközben ugyanis kezdett egyre melegebb lenni az idő.

Minden a legnagyobb rendben volt, Sanyi már sorban állt a rajthoz, amikor feltűnt, hogy világít a fékvisszajelző. Az autó alá nézve rögtön láttam, hogy ömlik a fékfolyadék valahonnan. Félreálltunk, géptetőt lekaptuk, a főfékhenger egyik hollandere folyt. Meg volt húzva, nem ez volt a gond. Szétszedtem, láttam, hogy valahogy leszakadt róla a peremezés. Minden elképzelhető szerszám volt nálam, de fékcsőperemező pont nem. Pomsár Berci barátunk mentett meg minket, akinek komoly kókányolási tapasztalata itt most életet mentett. ugyanis egy megköszörült szelepszár segítségével újraperemezte a csövet, gyorsan az autó alatt fekve lelégtelenítettem, mehetett a pályára.

Sanyinak ez volt az első versenye, nem volt elvárás se a mi részünkről, se a sajátjáról, annyit mondtam neki, hogy lehetőleg ne törje össze, kivéve, ha az első helyért megy, akkor tolja végig a maxon.

Az első kör nagyon nem adta ki szegénynek, ő is szenvedett a pályával, ráadásul az ülés is szarakodott, amúgy se volt eléggé elől, de most mozgott is, alig érte el a pedálokat, a kézifékről meg álmodni se nagyon mert, pedig az ide nagyon kellett volna. Mivel a fékcsőben nem bíztunk maximálisan, géptető nélkül küldtük fel az autót a pályára, hogy amint lejön, lehessen ellenőrizni. Kicsit Mad Max kinézete kezdett lenni, de csak ment szakadatlanul. Persze egy padka Sanyinak is kijárt, de ő csak félmunkát végzett, az a felni menthető maradt.
Fenn volt a pályán a második körön, amikor is rájöttünk, hogy mindenre gondoltunk, csak tankolni felejtettünk el. Mivel jelenleg kicsit paraszt módon van megoldva az üzemanyagellátás, ezért nagyjából fél tank alatt tempósabb kanyarokban be tud torpanni, ami nem túl egészséges. Imádkoztam, hogy még fölötte legyen, és kirohantam a kútra a kannával. Úgy fest, nem volt gond, már benn állt a sorban az autó, mire visszaértem, gyorsan megtöltöttük és mehetett is a harmadik körre. Minden versenyző négy kört mehetett, Sanyi hármat ment, a harmadikra már viszonylag érezte az autót, de nem akart tovább menni, azt mondta, hogy nem jó így az ülés miatt és a pályát sem érzi.
Mivel volt még egy kör, arra beültettük Bebesi Zolit, hadd élvezkedjen egy kicsit. Meglepetésünkre ment is egy pofátlanul gyors időt, aztán rájöttünk (meg ő is), hogy kihagyta a pálya kb egynegyedét. Az a kör így törölve lett, de mindegy is, mert Sanyi neveztük, nem őt.
A verseny után visszaültem élményautóztatni, de már az első pályára gurulásom előtt szétesett a kézifék. Mivel ez egy hidraulikus kézi, így ha az széthullik, akkor megszűnik a fék az autón, ami nem túl egészséges. Szerencsére egy seegergyűrű kiegyengetése után életre kelt újra, csak kiesett belőle egy határoló is, amit nem lehetett visszarakni, ezért baromi messze került a kézifékkar. Én még pont elértem, de Sanyinak vagy Zolinak esélye se lett volna rá. Sebaj, majd lesz valahogy.
Közben megérkezett Söje is, aki amellett, hogy épített magának egy minden tekintetben csodálatos versenyautót, igen ügyesen terelgeti is, amit az év végére már mindenki tud, hiszen a Magyar Szlalom Bajnokság 2018-as bajnokát tisztelhetjük benne. Megjött hát ő és a turbós MR2. A mieink inkább csak épített játszós autók, de az övé igazi, vérbeli versenygép kívül-belül. Nem nagyon csodálkoztunk tehát, hogy abban a pillanatban hosszú sor állt a kocsi előtt, hogy lerakta a trélerről. A vicces az volt, hogy ment egy gumimelegítős kört, úgy ,hogy sose járt a pályán, és kapásból bekarcolt a legjobb addigi mért idő környékére, majd másodszorra vert erre egy jó erős három másodpercet, egy pillanatig sem hagyva kétséget, hogy ki a leggyorsabb e vidéken. Szerencsére nem versenyezni jött, ezért az időin csak ámulni kellett, helyezést nem vett el senki elől.

Elnézést, erről az autóról muszáj még egy képet betennem, mert minden irányból figyelmet érdemel!

Mint mondottam volt, ahogy megérkezett, máris sorban álltak a jelentkezők, nem volt kérdés, hogy mindenki ebbe az autóba szeretne legjobban beülni. Mi itt nagyjából úgy voltunk vele, hogy fel is rakhatnánk a trélerre a kocsit, ránk már nagyon nem lesz kíváncsi senki, de végül egész sokan jöttek még így is. Ők amúgy egész jól jártak, mert addigra már volt elképzelésem, hogy is lehet ezzel az autóval a lehető legélvezetesebben menni és ez a szett gumi is sokkal inkább partner volt benne, mint az előzők.
A vége fele már kicsit azért lankadt az érdeklődés, Söjénél meg állt a sor. Gondoltam, hogy már a világot nem váltom meg, de azért megkérdeztem az autóztatást intéző lányokat, hogy vár-e még bárki másik kocsira, de nemleges választ kaptam. Az autó ott volt, pálya is volt, ezt megunni meg nem nagyon lehet, szóval bevágódott mellém Bebesi kollega és mentünk egy utolsó, élvezkedős kört tényleg csak a magunk örömére.
Utána már tényleg befejeztem, nekiálltunk összepakolni, de én úgy gondolom, hogy ha egy autóversenyen részt veszünk, annyi legyen bennünk, hogy megvárjuk az eredményhirdetést és gratulálunk a dobogósoknak, még ha tudjuk is, hogy magunkat nagyon nem várjuk oda. Így is tettünk és erősen meglepődtünk, hogy milyen sokan nem, rengeteg díjazott is hazament már. Ennél viszont sokkal jobban meglepett, amikor kiderült, hogy Sanyi egy kategória harmadik idővel csak felverekedte magát a dobogóra, megverve ezzel két GT86-ot és egy MR2-t. Büszkék voltunk rá nagyon, hiába kis verseny, ennyire kevés tapasztalattal ez sokkal több, mint amit elvárhattunk tőle, pláne, hogy nagyon nem volt ideális neki az autó meg az autónak sem a pálya. Tehát lényegében az autónk az első versenyén dobogóra juttatta a pilótáját, soha rosszabb kezdést!
Ráadásul Kornél eseményzáró beszámolójából megtudtuk, hogy 150 ezer forintot autóztunk össze a Bohócdoktoroknak, ami azért már egész használható összeg.
Felraktuk a trélerre az autót, még kajáltunk egy kiadósat a Tesco melletti kajáldában, aztán a kis konvojunk hazafele vette az irányt. Nagyon fáradtan és nagyon boldogan értünk haza. Az egész ötlet remekül sült el, tetszett a versenyzőknek, a nézőknek, az utasoknak is, össze is jött egy valóban támogatást érő összeg, az autó remekül muzsikált még a kisebb hibák ellenére is és baromi jól éreztük magunkat. Nem tudom elégszer megköszönni Kornélnak a szervezést, ismét csodálatos munkát végzett.
És hogy merre tovább? 2018-ban már többet nem akartunk menni, inkább finomítottunk az autón, kihajítottuk a Kicsién trágya minőségű munkáját és Liget Laci segítségével készítettünk egy új, jól működő ülésfelfogatást, így már Sanyinak is kényelmes lesz az autó. Pár apróságot még módosítunk meg rendberakunk, de várhatóan 2019 januárjában már ismét pályán leszünk.
A végére pedig berakom azt a klipet, amit ennek a napnak a videóiból dobtam össze. Nem volt túl sok külső felvétel, de azért szerintem egész jó átadja a hangulatot. Találkozunk 2019-ben a pályákon és a pályák mellett :)


Minden működött, mi meg örültünk. Közben 
Aláraktam a futóművet és jött a hidegzuhany: hiába légtelenítettük át százszor, a kézifék szart sem fog. Valami minimális fékerőt lead, de viccnek is rossz. Ez így nem maradhatott, anélkül nincs buli. Hosszas hibakeresés, nálam sokkal okosabbakkal való egyeztetés után sem találtam az okot, aztán leesett. A balfasz Kicsién megvagdosta a kart, azért az nem vezette végig a nyomórudat, egy idő után lebukott és nem nyomta végállásig a munkahengert. Ergo, a munkahenger nem tudott lelégtelenedni. Szívtam a fogamat, de már csak egy napunk volt, elrohantam a BPRacingbe és megvettem a legolcsóbb komplett hidrós kéziféket. Beleraktam, ez már határozottan járt, de a fékhatás még mindig kevés volt vele. Gyorsan dobtam hátra egy szett új, TRW fékbetétet és máris javult a dolog. Ez is megvan, húzzunk csapatni. Volt egy szett felnink, amit színesre fújtam, arra feldobtam egy garnitúra régi slicket, meg vittünk négy halálra ítélt télit. Trélerre fel, haverokat összeszed, nagyon nagy királyok vagyunk, irány Lacháza. 



Rakosgattam a motort és közben folyamatosan helyzetjelentettem a veszprémi élményautóztatós csapat többi tagjának, próbálván demonstrálni, hogy rajta vagyunk a dolgon.


Zoli tanácsai segítségével sikerült nagyon jól beosztani a gumikat és végre Sanyi is el tudott kezdeni tapasztalatokat szerezni az autóval. Nagyon ráfért már, hiszen eddig csak dolgozott rajta és költött rá, de még egy métert nem ment vele. Most az ő arcára is kiült az a vigyor, mint az enyémre, élvezte az ismerkedést. Az hamar kiderült, hogy gyors tud lenni az autóval, egész jó elképzelése is van, hogy kéne menni vele, de a váratlan helyzeteket még nem tudja elég jól kezelni. De ennyi tapasztalattal ez is bőven több, mint az elvárható. 

Mivel ez a poszt már így is kurva hosszú, ezért Veszprémet egy következőben fogom kitárgyalni, hátha nem kell újabb egy év, hogy erőt vegyek magamon és leírjam.
Már az odaút is érdekesre sikeredett. Józsi autója elkezdett fura hangokat hallatni, ezért megálltunk felemelni és alánézni. Közben a tréler ment tovább, hívtak is, hogy hol vagyunk. Mondtam nekik, hogy lemaradtunk, tankolják már meg a kisautót, hogy azzal már ne kelljen pöcsölni és megyünk utánuk. Corollán nem találtunk hibát, mentünk tovább. A bal hátulról jövő kopogás egyre erősebb volt és már rázta is az autót, meg is állapítottuk, hogy a kerékagycsapágy elhalálozott, csak Lacházáig bírja ki, ott felrakjuk a trélerre és visszaküldjük vele, aztán majd valahogy hazamegyünk. Az ötlet nem nyert, mert egyszer csak erőteljes hangzavar keretében blokkolt az autó hátulja, Józsi, attól tartva, hogy eldurrant a fék is, óvatosan kézivel lefékezte az autót és lehúzódott az út szélére. Legnagyobb meglepetésünkre a futómű minden eleme sértetlen volt, csak épp a bal hátsó kerék távozott az ismeretlenbe. A mögöttünk jövő autós megmutatta Józsiéknak, merrefele pattogott el a kerék, elmentek megkeresni. Én addig felemeltem az autót, kitúrtam a pótkereket, meg leloptam a maradék három keréktől egy-egy anyát, hogy fel tudjam tenni valahogy. Meglepő módon még a kerék tőcsavarok is sértetlenek voltak. Mivel biztos voltam benne, hogy a gyári kerék defektesen és rommáverve kerül elő, fel is szereltem a pótkereket. Nagyjából pont akkor végeztem, amikor Józsiék előkerültek a hibátlan állapotú kerékkel, ami karcolásokkal megúszta a kalandot. Felraktam, lenyomatékoltam körbe az egész autót és mentünk a dolgunkra. Elnézést kérek, sajnos a sietség miatt eme felettébb röhejes momentumsorozatról nem készítettünk fotókat, pedig megérdemelte volna.
Az első körön feltűnt elég sokminden. Egyrészt a motorunk rettenet gyenge, ezen mindenképp fejleszteni kell. Viszont az autó egyensúlya valami eszméletlen jó, nagyon kezes, jól irányítható, a ballábfékre csodálatosan reagál. Nyilván részben a gyengébb motor miatt is, de szinte sehol nem hiányzott a sperr sem belőle (egy kanyar van, ahol éreztem, hogy radíroz az eleje, de a többi részen simán elment). Ebben a legelső körben még nagyon sok benne maradt, de már tudtam, hogy jó barátok leszünk az autóval.

A nap vége felé közeledve talán mondhatom, hogy elkezdtük egész jól érezni az autót, és elkezdtünk bátrabban menni. Én végre összehoztam az első harci sebet egy útban lévő gumibála odébbtessékelésével, Józsi meg elkezdett elég meggyőző köröket autózni.






Következő alkalommal ugyanide az edzésnapra mentünk ki, ahova eljött többek között Tamás barátom is. Sokkal jobbat autóztunk, mint előtte, de azért egyértelmű volt már, hogy nem kéne tovább kínozni az utcai autót, itt épp a váltó mondta azt, hogy ez már sok volt neki, meg gyűjtöttük a horpadásokat és egyéb apróbb sérüléseket is.
A végeredmény az lett, hogy úgy tűnt, végre lett egy csapattársam, akivel összehozhatnánk egy közös versenyautót. Eddigre egyértelműen az volt a terv, hogy FRT-re készítünk valamit, ez egy megfizethető, jó hangulatú bajnokság, ahol mindig jól érezzük magunkat.
Meghengerfejeztem és vittük Lacházára. Itt gyorsan fény derült két dologra. Az egyik, hogy azonnal csinálni kell alá valami rendes futóművet, mert mindjárt felborul, a másik, hogy valami nem stimm a motornál, mert az első körben már fújta ismét a vizét.íí


A szervizparkban aztán a srácok pillanatok alatt beledobtak egy másik gátlót, meg megnézték a szétcsúszott csatlakozójú átbeszélőt, de szóltak, hogy erre most nem lesz idő, innentől ordibáljak, hangosításunk nem lesz. Indulás tovább, igyekeztünk amit csak lehet, ledolgozni a hátrányból, meg persze szórakoztatni a nézőket. Eddigre egyébként mindketten nagyon fáradtak voltunk és kezdtünk fizikailag is rosszul lenni, mert az elmúlt hetek mindkettőnknek elég kevés alvással teltek. De az autó ment, hát mentünk mi is, vadul figyelve az eredményeket, amik biztatóan egyre jobbak voltak.
Az utolsó gyorsasági végén aztán a legrosszabb forgatókönyv teljesült, az autó elkezdett leállogatni, de még ment, hát Krisztián nyomta neki, nem volt messze a vége. Aztán kiderült, hogy nagyon messze volt, mert nagyjából másfél kilométerrel a cél előtt megállt és többet nem indult el. A hiba gyorsan meglett, a murvás, köves pályán az akku kimozgott a helyéről és letestelt a tartón. Igazából örülhetünk, hogy nem gyulladtunk ki. A verseny hivatalosan is feladtuk, miután véget ért, levontattak a pályáról, majd meghúzták az autót, ami azonnal indult is, a lábán ment vissza a szervizparkba, ahonnan indultunk meglehetősen elkenődve haza. Krisztián ott helyben megfogadta, hogy ő ezt befejezte, többet nem versenyez, drága, felesleges, elég volt. Kicsit vitatkoztam vele, de én is fáradt voltam, végül hazaértünk és ez már elég nagy eredmény volt, mert alig bírta nyitva tartani a szemét a hazaúton. A BMW kissé méltatlanul elhanyagolva állt a telep egyik sarkában, Krisztián pedig meg is hirdette eladásra. Bár senki sem akarta komolyan venni a kijelentését, hogy befejezi, úgy tűnt, valóban nem akarja folytatni, legalábbis egyelőre nem.
Nem sok javítanivaló volt, inkább a villanyásznak volt dolga, a világítást és az átbeszélőt rendbe kellett rakni mindenképpen. Aztán erősen hezitálni kezdtünk, hogy lesz-e miből mennünk, akarunk-e egyáltalán menni és hasonló kérdéseket tekintve, végül abban maradtunk, hogy hagyjuk az egészet, nem fér ez most bele nekünk.
Igazából én sem emlékszem, mi is történt, hogy meggondoltuk magunkat, de végül csak úgy döntöttünk, hogy megyünk, versenyzünk!
Miután szűken, de mindennel végeztünk, a versenyautó pedig kiváló kondiban várta a rajtot, már csak annyi dolgunk volt, hogy várjuk a rajtlistát, a pontos rajt időpontjával. A lista végül meglett, de néhány másik versenyzőpárossal együtt meglepődtünk, hogy nem szereplünk rajta. Felmentünk a versenyirodába, ahol már messziről hallottuk, hogy másoknak is vannak problémái. Egy darabig csak céltalan kiabálással vezette le mindenki a feszültséget, én közben szóltam Krisztiánnak, hogy van némi gond, jöjjön már, én nem ismerek senkit. Jó sok várakozás után végre előkerült néhány illetékes személy, akik különböző emberekre és szabályokra hivatkozva azt mondták, hogy a bukócsövünk nem megfelelő, ezért nem indulhatunk el. Alapvetően hajthatatlannak tűnt, a hangulat meg kezdett erősen feszült lenni, miközben a verseny odalent elrajtolt nélkülünk. Jogos és kevésbé jogos érvek repkedtek egymással szemben, de mind a versenyzők, mint a rendezők erősen tartották a saját álláspontjukat. Végül nagy nehezen sikerül elérünk, hogy szedjük már elő írásos formában a hivatkozott szabályokat. Miután ez megtörtént, nagyjából öt perc alatt rendezve lett a helyzet, mindenki elindulhatott. Ehhez még a rendezőknek szerkesztenie kellett egy nyilatkozatot, amit minden párosnak alá kellett írnia, de mehettünk. És ez volt a lényeg.
Éjszakai körgyorsaságival kezdtünk. Fáradtak voltunk, de örültünk, hogy mehetünk. A rajtban aztán kezdtünk megijedni, amikor elkezdett gőzölögni az autó eleje. Nem voltunk feldobva az ötlettől, hogy már most felforrt a víz. Nem volt mit tenni, nagy egyetértésben úgy gondoltuk, hogy ha a motorunk meg akar halni, akkor a pályán kell megtenni, felkapcsoltuk a ventilátort és elrajtoltunk. Izgalmas volt sötétben menni és bár elég gyenge volt a világításunk meg nem volt kézifékünk sem (az összkerék miatt nagyon költséges lenne megoldani ezen az autón), ami a visszafordítóknál nagyon hiányzott, ennek ellenére egy kategória második hellyel kezdtünk, ami mindkettőnk várakozásait felülmúlta. A célban gyors válasz a riporter kérdéseire, ahol Krisztián közölte vele, hogy ő már nem lát, mert öreg, mint a kecske, de nagyon örülünk, hogy itt vagyunk és végül csak tudunk versenyezni.








A második szervizpark időszakra már elég jókedvűen érkeztünk, az autóra semmi panaszunk nem volt, így csak átnézték a szerelők. Atinak feltűnt, hogy némileg könnyezik a tankunk, odaverhettük az alját az ugratón, de gyorsan orvosolta a problémát, ezen kívül csak egy kerékcserét csináltunk, azt én erőltettem, mert nem voltam benne biztos, hogy a két első kibírja a hátra lévő szakaszokat. Mivel ezekkel gyorsan megvoltunk, még nézelődni is bőven maradt időnk, mielőtt továbbmentünk volna.
Azt tudtuk, hogy a kategóriánkból kiestek előlünk, szóval, ha beérünk, megvan a harmadik hely, nem akartunk kiesni olyan amatőr módon, hogy kifogy a benzinünk, ezért az elejét nagyon elóvatoskodtuk. Aztán magához tért az a rohadt műszer és rögtön kiderült, hogy van bőven nafta benne, így elkezdhettünk sietni, de azért sok benne maradt így is.
Az autó egészben célba ért, mi pedig boldogok voltunk, nekem meg főleg hatalmas élmény volt az egész. Kategória harmadik hely lett a vége, ami a kiesők miatt lett igazából, de csak kaptunk egy kupát, a lényeg viszont az, hogy az autó jó volt, mi jól éreztük magunkat. Még egyszer köszönöm az élmény Krisztiánnak, Marconak, Atinak, Titkosnak, hatalmas volt :)




Áprilisban ki akartam menni vele a Red Sun Festre, így azelőtt legalább a kerékagycsapágyat és a féltengelycsuklót kicseréltem gyorsan. A rendezvényen volt szlalomverseny is, ahova eléggé meglepődtem, de nagyon kevesen jelentkeztek, így a móka kedvéért beneveztem. Ez az autó alapvetően teljesen alkalmatlan szlalomra, olyan fordulóköre van, mint egy kombájnnak. Mivel az elsőkerekes kategóriában összesen hárman indultunk, csak el tudtam hozni egy második helyezést érő kupát, meg ledarálni az előző nap felrakott két első gumit, de sebaj.
Nekem viszont eléggé megtetszett a szlalom és úgy voltam vele, hogy amíg nincs mivel és miből ralizni, lehetne mókázni ilyesmi versenyeken. Mivel a Red Sun Festen totálisan elfosta magát, a valószínűleg előtte is gyengélkedő kormánymű, itt volt az ideje, hogy kicsit rendbe szedjem az autót. És a millió alkatrészem között mi nem volt? Hát persze, hogy kormánymű. Végül elég sok utánajárással, de sikerült szereznem egy bontottat, közben kivettem alóla a gátlókat és elküldtem felkeményíttetni. Amikor megérkezett a kormánymű és visszakaptam a gátlókat is, nekiálltam összerakni az autót, de ha már ott voltam a váltót is kicseréltem, egyrészt mert tudtam, hogy ezer év múlva szánom rá magam újra, hogy dolgozzak rajta, másrészt a kormányművet milliószor könnyebb cserélni, ha nincs rajta váltó, harmadrészt pár napra rá indultunk Szoboszlóra nyaralni és nem akartam így elindulni. Összeállt, és imádtam, a kemény gátlóktól még jobb kanyarvadász lett belőle. Közben vadul gyűjtögettem a még használható gumikat a műhelyben, mert el akartam indulni az FRT kupán vele. Ez egy eléggé vállalható árú bajnokság, a szlalom és egy ralisprint keveréke nagyjából, ráadásul közel is volt, úgy döntöttünk, kipróbáljuk magunkat, öcsém pedig jött navigálni. Gumik ügyében végül vittünk egy garnitúra eszeveszetten peres, 195/40 R14 szettet és a Red Sunon már kissé meggyalogolt 205/50 R15 garnitúrát. Végső mentsvárnak ott volt az utcai garnitúra, de azt lehetőleg nem akartam legyilkolni. Korán érkeztünk, ahogy szép lassan érkezett a többi versenyző, beigazolódott a gyanúnk, az esélytelenek nyugalmával jöttünk. Csak mi voltunk utcai autóval, és főleg csak mi mentünk utcai gumin, ami még fontosabb. Kezdésnek feltettük a peres 14-eseket, reménykedve egy picit dinamikusabb gyorsulásban és az alacsony oldalfal miatti stabilabb fekvésben. Nyilván olyan sokat nem számíthatott, de ha már volt, megnézzük. A mellettünk lévő, eléggé tapasztalt csapat versenyzője már akkor mondta, hogy nem lesz jó ötlet a gumi, de egy próbára kivittük. Többre nem is tudtuk volna, mert az első edzőkörünkön egy féktávon felrobbant a jobb első és telibekaptunk egy gumisort, szerencsére az autó nem sérült. Leevickéltünk és feltettük a 15-ös szettet, imádkozva, hogy kibírja a hátralévő hat kört. 






vagy az Alfa 33. (te jó Isten, ezt pár évvel előbb még Fiatnak se lehetett volna elsütni, nemhogy az Alfánál, akik zseniálisan gyönyörű formákat tudtak rajzolni a legtrágyább szemétdomb köré is)
a Lada Samara, az első Lada, ami nem dobogtatta meg a szívemet
a Skoda Favorit, ami a forma mellett fel tudta mutatni a világ egyik legrosszabb karbiját és totálisan olyan hatást kelt vezetés közben, hogy bármelyik pillanatban széteshet alattad










Ékes példa a próbálkozásra a B Omega az Opeltől. Épp ennek a BMW-nek a modellciklusa vége felé rukkoltak vele elő a villámosok és célzottan felső kategóriás autót akartak csinálni belőle. Bár maga az autó nem sikerült rosszul, még egy BMW dízelmotort is vettek bele. A legkisebb erőforrás 2 literes benzines volt, de kapható volt akár 3 literes V6-ossal is. Hátsó kerék hajtású volt, nagy, elég jó felszereltséggel, tulajdonképpen még csak nem is csúnya. Ráadásul a német triumvirátushoz képest nagyon olcsó és fillérekből szervizelhető volt. Mit gondoltok, hány vevőt vihetett el a nagy hármastól? Gyanítom, hogy egyet sem. Ennek igazából két oka volt. Az egyik a sznobizmus, ami bizony ezekben a körökben gyakorlatilag alaptartozék. Az Opel egy olcsó, nem túl igényes, egyszerű tömegautókat gyártó márka, ha valaki meglátja a körbe zárt villámot a tükörben, nem siet a külső sávba, nem éppen annak a jelképe, hogy bejött az élet. A másik, hogy eddigre a nagyoknál már lényegében nem kielégítették az igényeket, hanem támasztották azokat. Elkezdtek olyan extrák kerülni az autókba, amik élő embernek nem hiányoztak, amíg ki nem ötlötték őket. És persze mivel észnél voltak, folyamatosan eltalálták (vagy diktálták, ki tudja) az akkori trendeket, az autóik már látványosan modernebbnek, komolyabbnak tűntek a középkategóriánál és ez nem puszta ígéret volt, az autó tudta is, amit ránézésre kinéztek belőle. Gondoljunk csak bele, az Omegával egy évben jelenik meg a BMW E46. Ráadásul valamivel kisebb kategória az Opelnél, hiszen csak egy hármas. A bajorból árad az elegancia, a felsőbbrendűség, amíg az Omegán látszik, hogy lenni akar valaki, de igazából olyan, mint amikor egy utcaseprőre ráadsz egy öltönyt. Meg tud benne jelenni, megköti a nyakkendőjét, de látszik rajta, hogy neki nem ez a hétköznapi viselete, teljesen idegen tőle, egy bank karácsonyi partiján azonnal kibukik, hogy köze nincs ezekhez a körökhöz. 

_Elegance_sedan_(2011-11-17)_01.jpg)





